تبریک نوروزی رییس جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی به مناسبت آغاز سال۱۴۰۰ با صدور پیامی ضمن تبریک سال نو تاکید کرد: با لطف خداوند و تلاش همکاران در سراسر کشور، هدف همه ما در سال ۱۴۰۰ باید این باشد که علی رغم مشکلات تحمیل شده بر کشورمان چه به لحاظ تحریم و چه به لحاظ مسائل مدیریتی و سیاسی، سال موفقی را برای جهاددانشگاهی در جهت خدمت به مردم، همه همکاران و خانواده‌های محترم آنها داشته باشیم.

 متن پیام دکتر حمیدرضا طیبی به شرح زیر است:

« یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
  یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
  یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
  حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

فرا رسیدن سال نو و بهار طبیعت و اعیاد شعبانیه را به همه همکاران و خانواده ارزشمندشان تبریک و تهنیت عرض می کنم. یاد امام و شهدا را گرامی می‌داریم و برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس جمهور و اعضای محترم هیئت دولت و تمام افراد صدیق جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامتی و بهروزی داریم.

یادی می‌کنیم از تمام خانواده بزرگ رفتگان جهاددانشگاهی، به ویژه عزیزانی را که در سال ۱۳۹۹ به واسطه ویروس کرونا از دست دادیم، برای آن ها رحمت و مغفرت و علو درجات از خداوند متعال خواستاریم.

 سال ۱۳۹۹ سال بسیار سختی برای همه مردم ایران به خاطر مشکلات کرونا و مشکلات ناشی از تحریم علیه جمهوری اسلامی بود. ما سعی کردیم در جهاددانشگاهی اثبات کنیم در شرایط سخت هم امکان انجام کارهای بزرگ فراهم است و با فرهنگ جهادی می‌توانیم این کارها را به منصه ظهور برسانیم. ما فرهنگ جهادی را حاصل تقاطع علم، ایمان، عمل، تلاش، خستگی ناپذیری و نا امید نشدن در مقابل مشکلات و خوردن به درهای بسته می‌دانیم.

در سالی که گذشت به خاطر برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و تلاش جمعی در جهاددانشگاهی برای جذب منابع از طریق دولت و مجلس محترم در بودجه سالانه کشور و یا عقد قراردادهای جدید کارفرمایی و تخصیص منابع ۳۱ میلیون یورویی پروژه‌های فناورانه و همچنین دریافت کمک از سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها شرایط نسبتاً مطلوبی را در جهاددانشگاهی برای اجرای برنامه ها و توسعه فعالیت ها فراهم کردیم.

 در معاونت فرهنگی علیرغم شرایط کرونایی کشور با استفاده از ظرفیتی که در فضای مجازی در جهاددانشگاهی ایجاد شد موفق به اجرای برنامه‌های خودمان شدیم. در معاونت آموزشی کار بسیار ارزنده‌ای که در جهاددانشگاهی انجام شد ایجاد زیرساخت فضای مجازی برای ادامه فعالیت های آموزشی در حوزه‌های آموزش عالی، علمی کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت بود. همچنین در این معاونت موفق به انعقاد قراردادهای بزرگ اشتغال‌زایی در عرصه ملی و بین المللی شدیم.

 در حوزه پژوهش فناوری خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های انجام شده به سرعت در حال انجام و ثمردهی هستند. در سال ۱۳۹۹ اتمام پروژه اصلاح نژاد دام سنگین ایران را با محوریت گاو های شیری و گوشتی به انجام رساندیم که هدف از اجرای این پروژه رفع وابستگی در واردات گوشت و کره در کشور بود. در سال ۱۴۰۰ این پروژه را با اصلاح نژاد شتر، گاومیش‌ها و اسب برتر ایران ادامه خواهیم داد.

در سال ۱۳۹۹ توانستیم طراحی و ساخت سیستم رانش که بسیار حساس و های‌تک است را در یک رام قطار واگن متروی ملی با موفقیت به اتمام برسانیم . خطوط مترو در شهرهای بزرگ کشور به شدت در حال توسعه است و آن‌ها نیاز به تعداد زیادی واگن‌های مترو دارند و مفتخریم که پیچیده ترین قسمت یک واگن مترو و گران‌ترین قسمتش توسط متخصصان توانمند جهاددانشگاهی ساخته شده است.

در حوزه پزشکی علاوه بر تولید و فناوری‌های جدید، دو کار بسیار بزرگ در جهاددانشگاهی انجام شد. یکی ژن درمانی و استفاده از این دانش در درمان معلولیت‌ها و به ویژه در درمان سرطان است که جهاددانشگاهی موفق شد دانش فنی اصلاح ژن‌های معیوب را در یک پروژه خاص در سطح آزمایشگاه به دست آورد و زیرساخت ایجاد ژن‌درمانی را در کشور به وجود آورد. این پروژه برای اولین بار است که در این سطح در کشور اجرا می‌شود که برنامه ریزی شده برای ۱۴۰۰ فاز بالینی آن دنبال شود که به دو سال زمان نیاز دارد.

کار دیگر در حوزه پزشکی، ایجاد مرکز ملی نخستین‌سانان است. پروژه تحقیقاتی در حوزه پزشکی قبل از اینکه وارد فاز بالینی شوند باید فاز پیش بالینی را طی کنند و این مرکز به صورت محدود در جهاددانشگاهی وجود داشت، ولی شروع به ساخت مرکزی به صورت ملی کردیم که می تواند در پروژه‌های دانشگاهی به سایر بخش‌های تحقیقاتی کشور خدمات‌رسانی کند و سرعت پروژه های پزشکی را برای رسیدن به بالین بیشتر کند. همچنین این مرکز در بحث علوم‌شناختی بسیار ضروری و استراتژیک است و می‌تواند مباحثی مثل هوش مصنوعی و فعالیت‌هایی را روی مغز حیوانات انجام دهد.

 به امید خدا برنامه‌ریزی کرده‌ایم در سال 1400 بتوانیم ۱۲ پروژه فناورانه را در ماه‌های مختلف با موفقیت رونمایی کنیم. برنامه ما در حوزه پژوهش فناوری همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده آن است که همه واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور باید بر اساس مزیت‌های منطقی، استانی و ملی باید دارای فعالیت‌های شاخص و گزین باشند. خوشبختانه در سال آینده در استان‌های اردبیل، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و خراسان رضوی شاهد این پروژه های گزین هستیم و در سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی می کنیم که معدود واحدهای باقیمانده نیز این فعالیت‌های گزین را شروع کنند.

 معاونت هماهنگی و امور مجلس تمرکزش بر بحث بودجه در مجلس شورای اسلامی است و این خبر خوب را خدمت شما عزیزان اعلام می‌کنم که موفقیت های بسیار خوبی حاصل شده و خبرهای خوبی را در آینده نزدیک اعلام می کنیم.

 در حوزه تجاری سازی، پارک‌ها و مراکز رشد علاوه بر انجام وظایف معمول، اتمام پروژه برج پارک علم و فناوری کرمانشاه را به عنوان اولویت خودمان انتخاب کردیم که زیباترین و بزرگترین ساختمان اداری استقرار شرکت‌ها و مراکز رشد در میان پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور است که به امید خدا در اردیبهشت‌ماه با حضور ریاست محترم جمهور به صورت حقیقی یا مجازی رونمایی خواهد شد.

 در حوزه معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع ، اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌های در دست اجرا است. در حوزه رفاهی موفق به کلنگ زنی مرکز تفریحی فرهنگی در شهر چابکسر استان گیلان شدیم و خوشبختانه پروژه مهمان‌سرای جزیره قشم در سال1399  به اتمام رسید و انشالله با رفع مشکل کرونا در سال جدید  می‌تواند مورد بهره برداری توسط همکاران قرار گیرد. همچنین مهمانسرای کوچکی نیز در استان گلستان طراحی و ساخته شده است که به بهره‌برداری می‌رسد.

از اقدامات مهم در سال ۹۹ ترمیم حقوق جهادگران دانشگاهی در سراسر کشور بود که در پایان سال ۹۹ توانستیم حقوق کلیه کارکنان جهاددانشگاهی در سراسر کشور را ۲۵ درصد افزایش دهیم و انشاالله با افزایش حقوقی که دولت محترم در سال ۱۴۰۰ در نظر می گیرد حقوق کارکنان جهاددانشگاهی هم می‌تواند به صورت مناسب ترمیم یابد.

در سال ۱۴۰۰ انشالله با لطف خداوند و تلاش همکاران در سراسر کشور، هدف همه ما باید این باشد که علی رغم مشکلات تحمیل شده بر کشورمان، چه به لحاظ تحریم و چه به لحاظ مسائل مدیریتی و سیاسی سال موفقی برای جهاددانشگاهی در جهت خدمت به مردم و همه همکاران و خانواده‌های محترم آنها داشته باشیم؛ سالی همراه با سلامت، شادکامی و سربلندی برای همه شما آرزومندم.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا