ثبت بزرگترین و بیشترین زلزله‌ها در کدان استان بود؟

در هفته گذشته علاوه بر ثبت زلزله ۵ در فاریاب استان کرمان، زلزله‌های دیگر در این استان رخ داد که به این شرح است: هجدک زلزله ۳.۲، بزنجان ۳.۴ و سیرچ زلزله ۳.

در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌های ۲.۵، ۳.۳ و ۳.۴ رخ داد و در خراسان شمالی زلزله‌های ۴.۵ در یکه سود، ۳.۶ در گرمه و ۴ در شوقان به ثبت رسید.

جزئیات زمین‌لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲۳ اسفند

در زرآباد استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق شش کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۶ کیلومتری زرآباد، ۲۶ کیلومتری خوی و ۲۷ کیلومتری قطور این استان بوده است.

در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۵، چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

یکشنبه ۲۴ اسفند

در صفی آباد استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، نهبندان استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۹، راز استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸، دریاچه نمک استان قم زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در فاریاب استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگای پنج در عمق ۱۸ کیلومتری به ثبت رسید و رومزکر این رخداد لرزه‌ای در ۲۱ کیلومتری فاریاب استان کرمان و ۴۳ کیلومتری سرگز و ۵۰ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

هجدک استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق هشت کیلومتری لرزید و کانون آن در ۳۵ کیلومتری هجدک، ۴۲ کیلومتری چترود و ۴۵ کیلومتری شهداد این استان گزارش شد. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

یکه سود استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در۳۰ کیلومتری یکه‌سود، ۵۲ کیلومتری راز این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

دوشنبه ۲۵ اسفند

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۵، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، دمق استان همدان زلزله ۲.۸، انبارالوم استان گلستان زلزله ۲.۹، اسفراین استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶ رخ داد.

در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری سی‌سخت و ۲۹ کیلومتری یاسوج استان کهگیلویه وبویر احمد و ۱۶ کیلومتری کمه استان اصفهان گزارش شد.

بزنجان استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در دو کیلومتری بزنجان، هشت کیلومتری بافت و ۲۳ کیلومتری رابر استان کرمان به ثبت رسید.

سه شنبه ۲۶ اسفند

سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله‎ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و رومرکز آن در ۹ کیلومتری سی‌سخت و ۲۳ کیلومتری پاتاوه استان کهگیلویه وبویر احمد و ۱۷ کیلومتری کمه استان اصفهان گزارش شد.

در انارک استان اصفهان زلزله ۲.۹، مورموری استان ایلام زلزله ۲.۹ رخ داد.

چهارشنبه ۲۷ اسفند

در  اهرم استان بوشهر زلزله ۲.۸، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

در سیرچ استان کرمان بعد از زلزله ۲.۹ زلزله دیگری به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در پنج کیلومتری سیرچ، ۱۶ کیلومتری اندوهجرد و ۲۵ کیلومتری شهداد استان بوده است.

گرمه استان خراسان شمالی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۶ کیلومتری گرمه، ۲۵ کیلومتری جاجرم و ۳۷ کیلومتری رباط قره بیل این استان بوده است.

پنج شنبه ۲۸ اسفند

قیر استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق پنج کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۴ کیلومتری قیر، ۲۲ کیلومتری افزر و ۳۷ کیلومتری دوزه این استان بوده است.

شوقان استان خراسان شمالی زمین‌لرزه‌ای به بزرگای چهار در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری شوقان، ۲۶ کیلومتری آشخانه و ۲۸ کیلومتری قاضی این استان گزارش شد.

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۷، نودژ استان کرمان زلزله ۲.۵، بیرجند استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

جمعه ۲۹ اسفند

پول استان مازندران زلزله ۲.۶، تازه اباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ را تجربه کردند. سلماس استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری سلماس، ۲۲ کیلومتری تازه شهر و ۲۵ کیلومتری خوی این استان بوده است.

 

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا