تا امروز بیش از ۵۹۵ هزار دوز واکسن کرونا توزیع شده است

کیانوش جهانپور روز جمعه (۲۹ اسفند) افزود: واکسیناسیون کرونا با استفاده از واکسن های وارداتی از ۲۱ بهمن شروع شده و مطابق گواهی سامانه TTAC و سامانه سیب، تا روز گذشته، (۲۸ اسفند) در مجموع ۱۲۴ هزار و ۱۹۳ دوز واکسن کرونا در کشور تلقیح شده است وعمده دریافت کنندگان این واکسن ها نیز پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بوده اند که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند.

وی گفت: کماکان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و تبعا تاخیر در ورود و برخی ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را محدود به واکسن های خاص و مورد تایید می‌کند، سرعت واکسیناسیون در فروردین ماه و در گام بعد در اردیبهشت ماه سرعت بیشتری خواهد یافت.

جهانپور تاکید کرد: مادامی که واکسیناسیون افراد مشمول فاز یک پایان نیابد، واکسیناسیون فاز ۲ آغاز نخواهد شد و مطابق پیش بینی های فعلی، تکمیل فاز یک و واکسیناسیون اغلب افراد مشمول فاز ۲ واکسیناسیون در فصل بهار آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، پیش از این گفته بود: یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و همان طور که قول داده بودیم، بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر قبل از عید واکسن کرونا می زنند.

به گفته وی، تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی، ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کوواکسین شرکت بهارات هندوستان و ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار  واکسن داریم.

همچنین بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت، قرار است تا پایان امسال یا هفته اول فروردین ۱۴۰۰ بیش از سه میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سهمیه کوواکس ایران از کره جنوبی وارد کشور شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا