درآمد تسلا از بیت کوین می‌تواند بیشتر از فروش خودرو باشد

براساس گزارش کوین‌تلگراف، ۳۷ روز از اعلام تسلا مبنی بر خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) پس از ثبت در کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده گذشته است. مقدار دقیق این خرید در این مدارک مشخص نیست؛ اما معامله‌ی بیت کوین بین ۲۹ تا ۳۷ هزار دلار در ژانویه، می‌تواند به این ‌معنی باشد که خرید ۱٫۵ میلیارد دلاری تسلا معادل نگه‌داری ۴۰ هزار بیت کوین توسط این شرکت است.

براساس این ارقام تخمینی و افزایش قیمت بیت کوین از ژانویه، ۴۰ هزار بیت کوین تسلا اکنون ۲٫۲ میلیارد دلار ارزش دارد. این رقم برابر ۷۰۰ میلیون دلار سود تحقق‌نیافته است. بنابراین تسلا در ۳۷ روز گذشته، هر روز ۱۹ میلیون دلار سود تحقق‌نیافته از زمان خرید بیت کوین داشته است.

این شرکت سازنده‌ی خودروی الکتریکی در ۲۰۲۰ از فروش ۴۹۹,۵۵۰ خودرو، ۳۱٫۵۴ میلیارد دلار درآمد و سودی برابر ۷۲۱ میلیون دلار داشته است. مالکیت بیت کوین توسط تسلا تقریبا این حاشیه‌ی سود را پوشانده است؛ مخصوصاً تحلیل بالا حداقل دارای بیت کوین این شرکت را در نظر گرفته است.

با محاسبه‌ی فروش خودرو در طول سال، تسلا تقریبا هر روز ۱۳۶۸ دستگاه خودرو معادل ۱٫۹۸ میلیون دلار سود روزانه، فروش داشته است.

همان‌طور که اشاره شد، تسلا ۱۹ میلیون سود تحقق‌نیافته در روز داشته است. برای رسیدن به این سود با فروش خودرو، با درنظرگرفتن سایر فاکتورها از ۲۰۲۰، این شرکت باید فروش روزانه‌اش را ۸۶۰ درصد افزایش بدهد.

بسیاری معتقد هستند که با وجود بازار گاوی امسال، معادل دلاری بیت کوین ۶ رقمی خواهد شد؛ به همین دلیل درآمد تحقق‌نیافته‌ی تسلا از بیت کوین ممکن است چندین برابر درآمد ناشی از تولید خودرو توسط این شرکت شود.

بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار از سال گذشته تقریبا ۱۰ برابر شده است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا