افشای ابعاد جدیدی ازحمله سایبری به کاخ سفید؛بیش از 22میلیون نفر قربانی هکرها

به گزارش ایرنا از رویترز، هفته پیش اطلاعات تعداد زیادی از پیمانکاران دولت آمریکا و کارکنان کاخ سفید توسط هکرهایی که احتمال داده می شود چینی باشند، به سرقت رفت. 

اینک پس از گذشت یک هفته همچنان تبعات این حمله که برای آمریکایی ها بسیار سنگین بوده خبرساز است. پس از استعفای مدیر بخش پرسنلی کاخ سفید، اینک مشخص شده تعداد قربانیان این حمله سایبری میلیون ها نفر بیش از تعداد تخمین زده شده است.

در گزارش منتشر شده روز گذشته اداره امور پرسنلی آمریکا (OPM)، مشخص شده که داده های سرقت شده از شبکه های رایانه ای مشتمل بر شماره های امنیتی و اطلاعات حساس دیگر تا 21.5 میلیون نفر را که به نوعی تحت بررسی های امنیتی دولت امریکا از سال 2000 به این طرف بوده اند را نیز در بر می گیرد.

این رقم را باید به 4.2 میلیون نفری که اکنون یا پیشتر برای دولت فدرال آمریکا کار می کرده اند و اطلاعاتشان به سرقت رفته اضافه کرد.

اطلاعات این عده بر اساس گزارش OPM در حمله ای جداگانه ولی مرتبط هک شده است. با احتساب وجود افرادی مشترک در هر دو گروه می توان گفت اطلاعات 22.1 میلیون نفر آمریکایی یعنی حدود 7 درصد جمعیت آمریکا به سرقت رفته و در اختیار هکرها قرار گرفته است.

کارشناسان امنیتی حمله سایبری اخیر به کاخ سفید را به واسطه مقیاس، اهمیت و حساسیت بالای اطلاعات دزدیده شده، یکی از مخرب ترین هک های تاریخ فناوری دیجیتال می دانند.

گفتنی است مقامات دولتی آمریکا بر اساس شواهدی که ادعا می کنند به دست آورده اند، در اظهارات غیررسمی خود بارها چینی ها را مظنون نخست این حمله سایبری معرفی کرده اند ولی در مقابل وزیر امور خارجه چین با رد تمام این اتهامات این گفته ها را برمبنای «منطقی پوچ» خوانده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا