بی مهری‌ها طبیعت را هم آشفته کرده است

دکتر منصور غلامی در مراسم دیپلماتیک نوروز ۱۴۰۰ با بیان اینکه ما بهانه‌های زیادی برای در کنار هم زیستن داریم، اظهار داشت: شاعران ما همه برای تغییر و تحول عالم، مبنا را بر تغییر و تحول طبیعت گذاشته‌اند. اینکه انسان‌ها از این پیام شاد می‌شوند و شادی‌ها را با هم به اشتراک می‌گذارند، یک برداشت خوب است.

وی افزود: وقتی این هدیه را با هم به اشتراک می‌گذاریم لذت زیستن چند برابر می‌شود. پس باید امیدوارم نو شدن روزها به نو شدن ذهن انسان‌ها و همراه شدن آن‌ها هم تأثیر بگذارد و شاهد باشیم که فرزندان ما و نسل‌های آینده در نشست‌های دوستانه، نو شدن‌ها را به هم تبریک بگویند.

در ادامه این مراسم مدعوین از نمایشگاه تمبرهای کشورهای نوروزی بازدید کردند و سپس از تمبر نوروز با حضور حاضران رونمایی شد.

برپایی سفره های کشورهای نوروزی (افغانستان، ترکمنستان، هند، ارمنستان، پاکستان و آذربایجان) و بازنمایی آیین های کشورها و اقوام نوروزی، اجرای خوان های نوروزی (هفت سین، بلوچ، کرد، ترکمن، آذری، خراسان و قشقایی)، اجرای آیین هایی همچون تکم چی، اسب چوبی، نوروزخوانی، حاجی فیروز، کرد، بلوچ و ترکمن، پرده خوانی نوروز، اجرای موسیقی عاشیقی توسط استاد شهبازی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در این مراسم همچنین نشان عالی نوروز کمیسیون ملی یونسکو در ایران به دکتر سید احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم و رییس کمیسیون حافظه جهانی اهدا شد.

همچنین دیپلم افتخار کمیسیون ملی یونسکو درایران به شاه منصور شاه میرزا کارشناس فرهنگی تاجیکستان در موسسه فرهنگی اکو اهدا شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برنامه ویدئومپینگ نوروز توسط کمیسیون ملی یونسکو در ایران به کارگردانی امیررضا سالاری، روی عمارت قزاقخانه، واقع در میدان مشق برگزار و نمادهای فرهنگی ۱۲ کشور عضو کنوانسیون جهانی نوروز، ثبت شده در سازمان یونسکو، به نمایش گذاشته شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا