پیوند استخوان قفسه سینه ساخته شده با پرینتر سه بعدی

پزشکان چینی موفق شدند تا طی یک عمل جراحی پیچیده ،  قفسه سینه ای که از آلیاژ تیتانیوم توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده بود ، جایگزین قفسه سینه از دست رفته زنی 54 ساله کنند . دریافت کننده این قفسه سینه پرینت شده ، زنی بود که قفسه سینه اش را به دلیل تومور سرطانی از دست داده بود .

قابل توجه است که این عمل جراحی نخستین عمل در این زمینه در کشور چین بوده که در اواخر ماه ژوئن سال جاری انجام شده است . بیمار دریافت کننده این قفسه سینه مصنوعی  ، زنی 54 ساله بوده که قفسه سینه اش را به دلیل تومور سرطانی از دست داده بود . او در بیمارستان تانگدو (Tangdu Hospital) وابسته به دانشگاه علوم پزشکی چهارم نظامی در شهر شیان  (Xi'an) مرکز استان شا آنشی (Shaanxi) مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر دوره نقاهت خود را طی می کند.

وانگ شیائوپنگ (Wang Xiaoping) یکی از جراحان ارشد قفسه سینه در بیمارستان تانگدو در این رابطه می گوید : " این زن، یک کارگر بازنشسته در شهر Luoyang از استان هنان (Henan) بوده که سال گذشته توموری در قفسه سینه اش شناسایی شد . پیش از عمل جراحی این تومور شش تا هفت سانتی متر بوده است . هنگامی که این تومور و قفسه سینه این بیمار برداشته شد ، قلب بیمار به طور جدی محافظ خود را از دست داد . "

با این عمل جراحی قلب و ریه های این بیمار در وضعیت محافظتی خوبی قرار گرفته اند و خود بیمارنیز از شرایط بدنی اش راضی بوده و احساس آسایش می کند.  

بر اساس گزارش های منتشر شده ،  پزشکان پانزده روز را برای طراحی یک قفسه سینه برای این بیمار صرف کرده و آن را با یک چاپگر سه بعدی در آزمایشگاهی واقع  در دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن (Northwestern Polytechnic University) در ایالات متحده امریکا چاپ کرده اند .

لازم به توضیح است که پزشکان در سراسر جهان به طور قابل توجهی به استفاده از چاپگرهای سه بعدی جهت ساخت اندام های مصنوعی و ابزار ویژه پزشکی روی آورده اند .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا