ایده های خلاقانه جایگزین تکالیف سنتی نوروزی شد

در این بین برخی از معلمان هم علاوه بر پیک های نوروزی تکالیف و برنامه های فوق العاده دیگری نیز تعیین می کردند تا دانش آموزان با مرور دروس، از فضای کلاس و درس دور نمانند. در حالی که اغلب دانش آموزان پیش از شروع تعطیلات نوروزی به صورت فشرده تمامی تکالیف نوروزی خود را به پایان می رساندند. در نتیجه تکالیف و پیک های نوروزی به هیچ عنوان بازدهی لازم را نداشت از اینرو طی دو سال اخیر آموزش و پرورش پیک های نوروزی را حذف و طرح « عید هنر و داستان» را جایگزین آن کرده است.

جزئیات طرح عید و هنر و داستان  

رضوان حکیم‌ زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با شرح جزئیات این طرح اظهار داشت: دانش ‌آموزان می ‌توانند در ایام نوروز، برحسب علایق خود یکی از محورهای فعالیت ‌های هنری شامل نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه و فعالیت ‌های ادبی شامل داستان ‌نویسی، داستان ‌گویی و داستان خوانی را انتخاب و با راهنمایی معلم، آثار خود را ارائه کنند.

وی افزود: در بخش داستان خوانی دانش ‌آموزان می‌ توانند با کمک خانواده و معلم یک کتاب داستان را بخوانند و خلاصه آن را با استفاده از فایل صوتی ( پادکست‌ های ادبی)، فیلم، پاورپوینت، خالصه‌ نویسی و … برای معلم و همکلاسی ‌های خود در شبکه شاد ارائه کنند.

به گفته وی، در بخش داستان ‌نویسی نیز دانش ‌آموزان می ‌توانند با توجه به علاقه خود در هر موضوع دلخواه نسبت به نوشتن داستان یا توصیف و گزارشی از خاطرات عید یا نوشتن داستان‌ های نقل شده از پدربزرگ ‌ها و مادربزرگ ‌های خود اقدام کنند. در بخش داستان ‌گویی هم می‌ توانند داستانی را از روی کتاب و متن روایت و در صورت تمایل صدا و تصویر خود را در هنگام روایت ‌گری ضبط کنند.

جزییات برنامه‌ های عیدانه شبکه آموزش و سامانه شاد

محسن حاجی‌ میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اعلام کرد: فعالیت ‌های تدریس و آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی طی دو هفته عید تعطیل است تا معلمان و دانش ‌آموزان طی این ایام خستگی شان را برطرف کنند؛ آموزش در بستر مجازی بعد از نیمه اول فروردین آغاز به کار می شود.
علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش نیز در این خصوص اظهار داشت: بچه ‌ها را نباید در 15 روز عید در استرس قرار دهیم. از سوی دیگر، زمانی که کتاب‌ ها تمام شده است، آموزش بچه‌ ها را نباید تا 30 خرداد طولانی کنیم به همین دلیل قرار است از 28 اسفند در تلویزیون تا تقریبا دوم و سوم عید وقفه ایجاد شود و آموزش مستقیم درس را نداشته باشیم اما بعد از سوم یا چهارم، برنامه (گزارش هایی از پژوهش سراها، فعالیت های علمی و برخی مباحث مهم درسی برای پایه دوازدهم) خواهیم داشت.

پیش بینی برنامه ‌های ویژه ورزشی و هنری برای ایام عید

همچنین برای ایام عید برنامه های متعدد «تربیت ‌بدنی و سلامت» و «پرورشی و فرهنگی» از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش برای دانش آموزان در ایام عید در نظر گرفته شده است.

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به جزییات این فعالیت ها اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حال حاضر رایزنی ‌هایی با تلویزیون انجام داده ایم و برنامه‌ هایی ویژه و برنامه‌ های متنوعی در شبکه «شاد» برای این ایام پیش ‌بینی کرده ایم که جزئیات آن تا چند روز آینده اعلام می‌ شود.

گزارش: بیتا اکبری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا