دعوت از فناوران برای ارایه طرح در حوزه تغذیه و مدیریت مرغ آرین

 مرغ آرین به عنوان یکی از سرمایه‌های ملی نیازمند ورود ایده‌های خلاق و نوآورانه است تا این صنعت در کشور توسعه یابد.

به همین منظور ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا ایده‌های نو و خلاق فناوران را به این صنعت تزریق کند؛ صنعتی که به دلیل برخی بی توجهی‌ها بازار آن از رونق افتاده است. آمارها می‌گوید تا سال ۱۳۸۵، حدود ۸۵ درصد بازار ایران در اختیار مرغ لاین آرین بود. اما امروز بازار ۸۵ درصدی مرغ لاین آرین به زیر یک درصد رسیده و سر زنجیره صنعت مرغ کشور در اختیار شرکت‌های اروپایی است.

این اتفاق ستاد توسعه زیست‌فناوری را بر آن داشت تا در یک همکاری مشترک با وزارت جهاد کشاورزی اقدام به انتشار فراخوانی برای جذب ایده‌های نوآورانه و خلاق کنند. محورهای این فراخوان شامل «بهینه‌سازی دوره‌های تغذیه‌ای»، «تعیین نیازهای تغذیه‌ای آرین»، «پاسخ جوجه‌های گوشتی سویه آرین به سطوح مختلف کلسیم و فسفر جیره»، «تیمارهای غذایی خاص روی صفات مختلف عملکردی و عارضه‌هایی نظیر آسیت و مرگ ناگهانی» و «مقایسه عملکردی، توان سیستم ایمنی، کیفیت گوشت، فلور میکروبی و مورفولوژی روده جوجه های گوشتی سویه آرین در شرایط مختلف پرورشی و تغذیه ای» است.

حیوانات لاین به یک جمعیت خالص از حیوانات خاص (اعم از دام و طیور) اطلاق می‌شود که متعلق به یک نژاد مشخص با ویژگی‌های ژنتیکی کاملا مشخص است و صرفا با حیوانات خالص و هم‌نژاد خود آمیزش می‌کنند و قادر به تولید حیواناتی مشابه خود هستند.

در این فراخوان از همه شرکت ها، تیم های فناور، محققان و متخصصان فعال در حوزه های مرتبط با این صنعت دعوت شده تا ایده ها و طرح های نوآورانه خود را تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا