تحمیل هزینه‌های مضاعف چهارشنبه‌سوری در دوران کرونا بر نظام سلامت

علاوه بر این، تجمعات انسانی و دورهمی‌های فامیلی و دوستانه به بهانه چهارشنبه سوری می‌تواند منجر به شیوع بیشتر بیماری کرونا شود.

بابک نیکومرام نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این خصوص گفت: حوادث چهارشنبه سوری آسیب های زیادی متوجه فرد آسیب دیده و هزینه های سنگینی را متوجه نظام سلامت کشور می‌کند. برای درمان سوختگی‌ها باید هزینه‌های زیادی متحمل شد و این درحالی است که معلولیت ها، دایم و جبران ناپذیر خواهند بود.

وی اظهار داشت: امسال برپایی مراسم چهارشنبه سوری با دو آسیب همراه خواهد بود. نخست، انتقال ویروس از طریق تجمع است و دوم، سوختگی‌های و صدمات ناشی از حوادث چهارشنبه سوری است و باید بدانیم که کادر درمان بیش از یک سال است که درگیر مبارزه با این بیماری است و خسته اند. بنابراین، بهتر است بار مضاعف بر دوش آنها تحمیل نکنیم.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، با اشاره به هزینه‌های سنگین سوختگی، افزود: بیماران دچار سوختگی شدید غالبا نیاز به اعمال جراحی متعددی و بستری طولانی مدت دارند و از طرفی تهیه پانسمان‌های گران قیمت که شاید بیمه‌ها هم نتوانند حمایت کنند، تنها یکی از هزینه‌های سوختگی است.

آخرین چهارشنبه سال که در بین مردم به چهارشنبه سوری معروف است به یکی از روزهای حادثه خیز سال تبدیل شده است و متاسفانه در سال های اخیر با حوادث ناگواری در این روز روبرو بوده ایم.

هر سال مواد محترقه ای وارد بازار می شوند که قدرت انفجار آنها بیشتر از سال پیش بوده و در بسیاری از مواقع برای این که قدرت انفجار بیشتری داشته باشند، در داخل آنها از خرده شیشه استفاده می شود که در زمان انفجار، پرتاب شده و علاوه بر تولید صداهای بسیار گوشخراش و آزارنده، آسیب های جدی به چشم و سایر ارگان های بدن وارد می کنند.

امیدواریم که امسال در آخرین چهارشنبه سال شاهد هیچ حادثه ناگواری نباشیم ولی در هر صورت باید در این روز مراقبت بیشتری از خود و اعضای خانواده به ویژه کودکان و فرزندانم داشته باشیم.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا