کار بیش از حد برای مردان، ممنوع !

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعه جدیدی که توسط محققان انجمن قلب و عروق اروپا انجام شد، نشان می دهد که خستگی بیش از حد ناشی از کار ممکن است خطر حمله قلبی در مردان را افزایش دهد.

آنها توضیح دادند که بسیاری از خستگی های ناشی از فعالیت ها و کارهای مردان می توانند منجر به بروز به فرسودگی شوند. از جمله مهمترین موارد قابل توجه در این حوزه، مشکلاتی از قبیل  احساس تحریک پذیری یا دوری از ارتباطات اجتماعی است. به باور محققان، وقتی این مسائل وجود دارد، مردان در معرض خطر بیشتری برای بروز یک حمله و اختلال قلبی عروقی قرار دارند.

دکتر دیمیتری پانوف، از پژوهشگران ارشد این تیم مطالعاتی درباره مساله فوق گفت: فرسودگی و خستگی بیش از حد ناشی از کار، احساس از دست دادن روحیه و افزایش تحریک پذیری مواردی است که به خطر اشاره دارند. به گزازش سیناپرس، تصور می شود که این مشکلات قلبی و عروقی نوعی پاسخ به مشکلات حل نشدنی در زندگی افراد است، به ویژه هنگامی که آنها قادر به انطباق طولانی مدت با عوامل استرس زا و روانی پیش روی خود نیستند.
وی در ادامه توضیحات خود افزود: رابطه خستگی با وقایع تهدید کننده قلب و عروق باید در هنگام ارزیابی خطر در نظر گرفته شود.

چگونه خستگی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد؟

برای انجام این مطالعه، محققان داده های مرتبط با وضعیت زندگی و سلامتی ۷۰۰  مرد را که در پروژه MONICA سازمان بهداشت جهانی شرکت داشتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سن شرکت کنندگان در این مطالعه از ۲۵ تا ۶۴ سال بود و در هنگام شروع مطالعه هیچ یک از این افراد سابقه ای در مورد مشکلات قلبی نداشتند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر نظارت بر نتایج بهداشتی، شرکت کنندگان پرسشنامه ای موسوم به پرسشنامه خستگی حیاتی ماستریخت (Maastricht Vital Exhaustion Questionnaire) را تکمیل کردند تا مشخص شود چه این عوامل چه نقشی در سلامت قلب آنها دارد.
در ادامه تحقیقات، پژوهشگران رابطه معناداری بین افرادی که بالاترین میزان خستگی را داشتند و کسانی که در نهایت دچار سکته قلبی شدند، به دست آوردند.
بر این اساس تقریباً هفتاد درصد از مردانی که دائما دچار فرسودگی و خستگی زیاد ناشی از کار شده بودند و احتمالاً بازه زمانی پنج ساله، دچار حمله قلبی شده اند. به همین ترتیب، خستگی ناشی از کار در طی بازه زمانی چهارده ساله موجب بیش از دو برابر شدن حملات قلبی در مردان شد.
محققان همچنین خطر بروز حمله قلبی را پس از محاسبه عواملی مانند تحصیلات، وضعیت تأهل و سن مورد ارزیابی قرار داده و دریافتند كه شركت كنندگان فاقد مدرک دانشگاهي در معرض خستگي بيشتر بوده و مستعد حملات قلبي هستند، این آمار در مردانی که همسر خود را از دست داده و همچنین مردان میانسال نیز بیشتر از سایرین بود.
به گزارش سیناپرس، در حالی که مواردی مانند رژیم غذایی و ورزش مطمئناً در کاهش یا افزایش خطر حمله قلبی نقش دارند، محققان امیدوارند که این یافته ها دامنه عوامل خطر را برای نگرانی های مربوط به بیماری های قلبی گسترش دهد.
دکتر پانوف در خاتمه توضیحات خود گفت: تلاش ها برای بهبود رفاه و کاهش استرس در خانه و محل کار می تواند به کاهش خستگی کمک کند. درگیری در گروه های جامعه یکی از راه های افزایش حمایت اجتماعی و آسیب پذیری کمتر در برابر استرس است. این موارد همراه با داشتن یک سبک زندگی سالم، می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. 

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا