حال روزهای بعداز تعطیلات مان چطور خواهد بود؟

دیگر خبر تعداد فوتی های کرونا برایمان یک عادت و سرگرمی است.در صف های طولانی برای خرید مرغ و گوشت می‌مانیم و به خیال اینکه ماسکی بر صورت داریم و کرونا نمی گیریم،خوشحالیم که خریدی به اندازه پولمان کردیم تا عیدمان را بگذرانیم غافل از اینکه مشخص نیست این ارزاق به خودمان میرسد یا برای فاتحه مان خرج خواهد شد.

یکسال و اندی است که ویروس کرونا دست از سر بشر برنداشته و انگاری انتقام طبیعت را از ما می گیرد. حالا دیگر بچه، پیر و جوان برایش فرقی ندارد. ویروسی که خاص هر کشور شده و برای خود در دنیا می تازد و بدترین آن کرونای برزیلی افسار گسیخته است  که تبدیل به بمب اتمی برای از بین بردن مردم کل جهان شده است. ویروسی که با کسی شوخی ندارد و فقط قربانی می گیرد.
هر روز وزیر بهداشت،کادر درمان و برخی مسوولین که جان مردم برایشان اهمیت دارد، به مردم التماس می‌کنند، سفر نروید، از دورهمی ها برحذر باشید .بی خیال بازار و خرید در اماکن شلوغ شوید، اما بازهم اصرارداریم که خودمان را  به کام مرگ برسانیم. این درحالی است که در هیچ کشوری مسوولی التماس نمی کند. قانون حکم میکند و مردم اجرایی.البته این هم تا قسمتی به رفتار و آداب و قوانینی که فرهنگ سازی نشده، برمی گردد.
از سوی دیگر برخی از مسوولین هم که برای تومانی اضافه به جیب زدن با میانبری به اسم دلالان، ارزاق و مایحتاج مردم را گران کردند و ملت را به صف های طولانی خرید مرغ و تخم مرغ،گوشت و میوه و حبوبات دولتی کشانده اند. (کجای دنیا این چنین است؟)نیز دراین مرگ و میرها سهمی دارند.
ضلع سوم این مثلث مرگ هم ،دیگرانی هستند که هواپیما، قطار و اتوبوس را برای سفرهای نوروزی آزاد گذاشتند وگفتند سفر با این وسایل و رفتن به هتل ها مشکلی ندارد (انگاری این ویروس در هواپیما و هتل یافت نمی شود و خیلی باکلاس است)،سهمی در مرگ و میرهای بعداز تعطیلات عید خواهندداشت.
نمیدانم  مقصر کیست ؟برخی از ما مردمی که برای جان خودمان ارزش قایل نیستیم یا مسوولینی که برایمان راه را بازگذاشته اند تا برویم و بیاییم و مبتلا شویم و گورستان هایمان را پر تر کنیم.
راستی حال این روزهایتان چطور است؟
حالا هرچقدر هم که شما ماسک بزنید و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید به زودی و بعد از تعطیلات سیل فوتی های کرونا بیشتر خواهد شد. از کجا معلوم شاید نفری بعدی ما باشیم که بی تقصیر و بی گناه به این ویروس منحوس بخاطر خودخواهی دیگران مبتلا شویم و دیگر در دنیا نباشیم.
راستی حال روزهای بعداز تعطیلات مان چطور خواهد بود؟

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا