خودروی اپل چه نوآوری‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

«جیم سووا» (Jim Suva) تحلیلگر «سیتی» (Citi) معتقد است که اپل تولید خودروی خود را پس از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌کند و سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت خودرو می‌تواند ارزش سهام آن را تا بیش از ۳ تریلیون دلار افزایش دهد. این در حالی است که سهام اپل در حال حاضر بیش از ۲ تریلیون دلار است.

به گفته‌ی «سووا» نخستین گام‌های اپل در صنعت خودرو می‌تواند از دو راه انجام شود: «این شرکت می‌تواند یک خودروی الکتریکی (EV) تولید کند یا سرمایه‌گذاری زیادی را در زمینه‌ی سیستم‌هایی مانند کارپلی (CarPlay) ادامه دهد تا در نهایت توسط خودروسازان سنتی استفاده شود.» این در حالی است که او تولید خودروی الکتریکی را گزینه‌ای جدی‌تر می‌داند.

او در یادداشتی خاطرنشان کرد: «احتمالا اثر تولید خودرو توسط سازندگان خارج از شرکت، نسبت به سرمایه‌گذاری تنها بر روی زیست‌بوم فناوری پیشرفت سریع‌تری داشته باشد. با توجه به زمان طولانی تولید، به اعتقاد ما ورود اپل به تولید خودرو پس از سال ۲۰۲۳ خواهد بود. اگرچه تلاش اپل در این زمینه می‌تواند باعث شود تا خودروسازان زودتر به سمت هماهنگی با کارپلی این شرکت بروند.»

این تحلیلگر همچنین فهرستی از نوآوری‌هایی که اپل می‌تواند هنگام تولید انبوه خودروی خود ارائه دهد، بیان کرده است. اگرچه برخی از آن‌ها الزاما در دنیای خودرو جدید نیستند اما به گفته‌ی او خودروی اپل (Apple Car) می‌تواند به یکی از پیشرفته‌ترین وسایل نقلیه در جاده‌ها تبدیل شود.

برای نمونه او اشاره می‌کند که خودروی اپل می‌تواند با سلول‌های خورشیدی برای شارژ خودرو، شارژر بی‌سیم، هشدارهای سوار شدن، سفارش غذا بدون استفاده از دست، تشخیص ایمنی کودک، نمایش مسیریاب روی شیشه‌ی جلو و نمایشگرهای هوشمند درون خودرو عرضه شود. علاوه بر این رانندگی خودکار به مراکز تعمیراتی و فرستادن هشدار به خانواده درباره‌ی موارد ایمنی می‌تواند از دیگر ویژگی‌های این خودرو باشد.

اگرچه بسیاری از این نوآوری‌های مطرح شده بر اساس پتنت‌های ثبت شده توسط اپل است اما هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این ایده‌ها در خودروی اپل استفاده خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا