آمار تولد دوقلوها در جهان به بالاترین حد خود رسید

داده‌های آماری نشان می‌دهد نرخ دوقلوزایی طی ۴۰ سال گذشته در حدود ۳۳ درصد افزایش یافته است و محققان معتقدند اکنون به نقطه اوج تاریخی خود رسیده است. بارداری در سنین بالاتر، استفاده از روش های جلوگیری از بارداری و روش‌های باروری مانند IVF باعث شده که آمار تولد دو قلوها طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

نتایج مطالعه جدید در نشریه «Human Reproduction» منتشر شده است. «کریستین موندن»، یکی از محققان این مطالعه جدید می‌گوید:

    «تعداد دوقلوها در جهان از اواسط قرن بیستم رو به افزایش بوده است و اکنون توانسته رکوردی بی‌سابقه را به نام خود ثبت کند.»

تقریبا در تمامی ۱۶۵ کشور مورد مطالعه، نرخ دوقلوزایی طی چند دهه گذشته روند صعودی داشته است. در بین کشورهای مورد بررسی، مشخص شد که تنها در آمریکای جنوبی از سال ۱۹۸۰ تاکنون، میزان تولد دوقلوها کاهش یافته است.

موندن می‌گوید:

    «در بین کشورهای مورد بررسی، آمار دوقلوزایی در آفریقا همیشه بالا بوده و طی ۴۰ سال گذشته نیز این آمار بالا تغییر جندانی نکرده و همچنان رکورد بالایی را نشان می‌دهد. با این وجود، میزان دوقلوزایی در اروپا، آمریکای شمالی، کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به سرعت در حال افزایش است. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از تمام زایمان‌های دوقلو در جهان در آسیا و آفریقا انجام می‌شود.»

به گفته موندن، آمار دوقلوهای همسان در آفریقا بالا است و وی معتقد است که به احتمال زیاد تفاوت‌های ژنتیکی مردم این قاره با سایر کشورهای حهان علت چنین موضوعی است. براساس داده های آماری در کشورهای اروپایی و شمال آمریکا، تعداد متولدین دوقلو از ۹ مورد در ۱۰۰۰ تولد، طی سال های اخیر به ۱۲ مورد دوقلوزایی در ۱۰۰۰ تولد افزایش یافته است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا