دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سال آینده با ضوابط خاص پذیرش می‌شوند

 منصور غلامی روز یکشنبه در آیین رونمایی و معرفی دستاوردها و طرح‌های دانشگاه‌ها در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت که به صورت مجازی در وزارت علوم برگزار شد، اظهار داشت: بحث حمایت‌ های مالی، انجام اصلاحات در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی و استفاده از ظرفیت‌ های آیین‌نامه‌ ها باید دستور کار جلسات بعدی شورای راهبردی و سیاست گذاری ارتباط جامعه با صنعت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در خصوص افزایش ارتباط میان دانشگاه و صنعت، در بخش آموزش، دانشگاه‌ ها از قبل وارد این حیطه شدند و در سال‌ های اخیر از طریق دوره‌های کار آموزی و کارورزی تلاش شد همخوانی میان مجموعه دانشگاه و صنعت برقرار شود.

وزیر علوم درباره کیفی تر کردن پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از سال ۱۴۰۰ به بعد، خاطرنشان کرد: در بخش ساماندهی آموزش عالی، ساماندهی پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کسب شایستگی دانش آموختگان این مقاطع در دستور کار قرار گرفته است. از سال آتی پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی با ضوابط خاصی انجام می شود و نتیجه آن، ‌ خروج دانش آموختگان با کیفیت تر از دانشگاه ها است.

غلامی به برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های اخیر از طریق کارآموزی، کارورزی و فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیأت علمی تلاش کردیم حضور مجموعه دانشگاهی در صنعت به معنای سازگاری و همخوانی همچنین به هدف رساندن اهداف آموزشی و پژوهشی را فراهم کنیم.

وی همچنین با یادآوری تاسیس نشدن صندوق پژوهش و فناوری گفت: سال گذشته راه انداز صندوق پژوهش و فناوری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما در بررسی های بعدی که در حوزه قوانین صورت گرفت، راه اندازی این صندوق حذف شد و خسارت های بزرگی زد اما این موضوع از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است و شورای عالی عتف هم باید این موضوع را پیگیری کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا