اجرای طرح جهش تجارت فناوری به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید

 مهدی صفاری نیا امروز در مراسم رونمایی از دستاوردها و محصولات فناورانه حوزه نفت و امضای قراردادهای تبادل فناوری پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: پارک فناوری پردیس در سال جاری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه طرح جهش تجارت فناوری را برای بهم رسانی فناورانه شرکت‌های دانش بنیان با صنایع کشور به کمک کارگزاران فناوری آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال جاری کشور درگیر مقابله با ویروس کرونا بود، اما خوشبختانه این هم رسانی‌های فناورانه از ۱۵۰ میلیارد تومان در نظرگرفته شده فراتر رفته و به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

صفاری نیا با بیان اینکه هم رسانی در طرح جهش تجارت فناوری دو برابر شده است، خاطر نشان کرد: این برنامه در پارک فناوری پردیس نه یک برنامه تدافعی بلکه برنامه تهاجمی و رو به جلو بوده است، ضمن آنکه دو برابر شدن حجم قراردادهای به هم رسانی بر اساس فعالیت ۵۰ کارگزار فعال در این طرح صورت گرفته است.

رییس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه تا چند سال پیش در کشور بروکر فناوری که تبادل عرضه و تقاضا را انجام دهد، نداشتیم، یادآور شد: اما شبکه فن بازار باعث شد که بروکرها در کشور وجاهت قانونی پیدا کنند و ما به این‌ها به عنوان زنجیره توسعه فناوری کشور نیاز داریم.

صفاری نیا با اشاره به اینکه پارک فناوری پردیس در هدف گذاری مشخص شده در زمینه فعالیت بروکرها رسیده است، ادامه داد: با توجه به اینکه پروژه‌های پژوهشی از سوی دانشگاه به اساتید داده می‌شود، پارک فناوری پردیس پروژه‌ها را بر اساس نیاز فناورانه به صنایع معرفی می‌کند و در جهت رفع نیازهای فناورانه صنایع از شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امروز از ۳ محصول که حاصل انعقاد قرارداد با صنایع بزرگ در جهت رفع نیاز آنها بوده، رونمایی شد، گفت: پارک فناوری پردیس باید ظرفیت خود را در جهت رفع نیاز صنایع مختلف بالا ببرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا