آمار نگران کننده ابتلا به افسردگی در بین کادر درمان

همه‌گیری کرونا برای کادر درمان سخت می‌گذرد و بسیاری از آن‌ها علاوه بر اینکه باید نگران جان بیماران باشند، جان خود را نیز در خطر دیده و روزانه باید با انواع فشارهای فیزیکی و روانی دست و پنجه نرم کنند. پیشتر تحلیل داده‌های چندین تحقیق نشان داده که در دوران کرونا نرخ افسردگی، اضطراب و PTSD در بین پرسنل درمان بالا بوده است. البته این بررسی‌ها به اندازه کافی تحقیقات انجام شده در چین که اولین بار ویروس کرونا از آنجا شیوع پیدا کرد را لحاظ نکرده بودند.

محققان برای پر کردن این خلاء بررسی سیستماتیک تحقیقات انجام شده از دسامبر ۲۰۱۹ تا اوت ۲۰۲۰ در چین و انگلستان را آغاز کرده و متوجه رواج مشکلات روانی در کادر درمان شدند. آن‌ها ۶۵ تحقیق موثق از ۲۱ کشور را شناسایی کردند که در مجموع روی ۹۷ هزار و ۳۳۳ نفر مطالعه کرده بودند.

محققان با استفاده از روش ترکیب نتایج تحقیقات (Pooled analysis) و تحلیل داده‌های هر ۶۵ تحقیق، تخمین می‌زنند که ۲۱.۷ درصد از پرسنل کادر درمان افسردگی، ۲۲.۱ درصد اضطراب و ۲۱.۵ درصد PTSD را تجربه کرده‌اند. مطالعات انجام شده در خاورمیانه از بالاترین نرخ افسردگی (۳۴.۶ درصد) و اضطراب (۲۸.۹) خبر می‌دهد.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که همه گیری کووید-۱۹ به طور قابل توجهی روی سلامت روان پرسنل درمانی اثر گذاشته است. برای مقایسه، سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که ۴.۴ درصد از جمعیت دنیا افسردگی و ۳.۶ درصد اختلالات مربوط به اضطراب از جمله PTSD را تجربه می‌کنند. البته این برآوردها با تکنیک‌های دیگر و پیش از همه گیری بدست آمده است.

محققان اشاره می‌کنند که «این بررسی سیستماتیک و تحلیلی، جامع‌ترین اطلاعات در مورد رواج افسردگی، اضطراب و PTSD را در بین کادر درمان در دوران کرونا داده و منحصراً مطالعات انجام شده در انگلستان و چین را لحاظ کرده است.»

نتایج این تحقیق در ژورنال PLOS ONE منتشر شده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا