افتتاح برج ایفل در پاریس

  •  افتتاح برج ایفل در پاریس

در 21 ژانويه سال 1887م ساخت برج فلزي ايفل با ارتفاع سي‏صد متر، در پاريس آغاز شد و دو سال و دو ماه بعد در 31 مارس 1889م طي مراسم با شكوهي افتتاح شد.از اين برج كه به نام سازنده آن "گوستاو ايفل" نام گذاري شده است به عنوان فرستنده تلويزيوني استفاده مي‏شود. برج ايفل داراي سه طبقه در ارتفاعات 115 57 و 276 متري است. هم‏چنين اين برج به عنوان نماد كشور فرانسه، يكي از جايگاه‏هاي بسيار سود آور براي دولت اين كشور است؛ چرا كه سالانه ده‏ها ميليون نفر از آن بازديد مي‏كنند و صدها ميليون دلار عايد دولت مي‏گردد.

  •  تولد روژه مارتَن دو گار

روژه مارتَن دو گار  متولد۳۱ مارس ۱۸۸۱ بود وی نویسنده فرانسوی بود که برندهٔ جایزه نوبل ادبیات شد.او در۲۲ اوت ۱۹۵۸ (۷۷ سال) درگذشت.

  •  تولد رنه دکارت

رنه دِکارْت  متولد ۳۱ مارس ۱۵۹۶ در فرانسه است.وی ریاضی‌دان و فیلسوف فرانسوی معروف عصر روشنگری بود.او  ۱۱ فوریه ۱۶۵۰ در استکهلم سوئد درگذشت.

  • تولد میرزا محمدخان قزوینی

میرزا محمدخان قزوینی مشهور به علامه قزوینی  متولد۱۱ فروردین ۱۲۵۶ تهران بود.وی ادیب و پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران بود.علامه محمد قزوینی یکی از استوانه‌ها و بنیان‌های معرفت و فرهنگ ایران بود و می‌توان او را ابوریحان بیرونی ثانی خواند؛ چرا که علم و تحقیق و وسعت فوق‌العاده اطلاعات و فضل شرقی را برای اولین‌بار با روح تحقیق و پژوهش انتقادی غربی درهم آمیخت. وی سرانجام در روز جمعه ۶ خرداد ۱۳۲۸ چهره در نقاب خاک کشید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا