کرونای انگلیسی به شدت مرگبارتر از حد تصور اولیه است

این ویروس که به B.۱.۱.۷ شهرت دارد، توان انتقال بیشتری به افراد دارد و حالا مشخص شده قابلیت کشتار آن بیشتر از حدی است که در هفته‌های اولیه شیوع آن تخمین زده شده بود. کرونای انگلیسی اولین بار در دسامبر گذشته شناسایی شد و روند انتشار سریع آن در انگلیس نگرانی‌های زیادی ایجاد کرد. مطالعه جدید بر روی بیش از ۵۰ هزار فرد با پراکندگی جغرافیایی، جنسیتی و سنی گسترده در انگلیس انجام شده که همگی به کرونای عادی یا انگلیسی مبتلا بوده‌اند.

مطالعه مذکور از نوامبر سال ۲۰۲۰ تا ژانویه سال ۲۰۲۱ به طول انجامیده است. از میان این نمونه ۵۰ هزار نفری ۲۲۷ نفر به علت ابتلای به کرونای انگلیسی و ۱۴۱ نفر به علت ابتلای به کرونای عادی فوت کرده‌اند. بر همین اساس احتمال مرگ و میر مبتلایان به کرونای انگلیسی ۶۴ درصد بیشتر از افرادی است که به گونه‌های قبلی این ویروس مبتلا شده‌اند.

بر اساس بررسی یادشده کرونای عادی موجب ۲.۵ مرگ به ازای هر هزار نفر می‌شود. اما کرونای انگلیسی موجب ۴.۱ مورد مرگ به ازای هر هزار نفر می‌شود. این رقم بیش از تصورات قبلی در مورد قدرت کشتار کرونای انگلیسی است. قبلاً تصور می‌شد کرونای انگلیسی ۳۰ تا ۴۰ درصد مرگبارتر از کرونای عادی است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا