مرمت حیاتی با هدف حفظ اکسیژن در ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس، فضانوردان روسیه در نظر دارند عملیات خود را برای تعمیر و بازسازی کردن شکاف های موجود در ایستگاه بین المللی فضایی در  مدار زمین را کامل کنند.

بر اساس اطلاعیه دفتر مطبوعاتی شرکت راکت های  فضایی انرجیا (Energia) در روسیه، طی روزهای آینده فضانوردان در نظر دارند دریچه های ماژول  Zvezda را مسدود کرده  تا سطح جوی را بررسی کنند.
سرگئی ریژیکوف و سرگئی کودسرورکوف، فضانوردانی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی مستقر هستند، کار برای مرمت کامل و مسدود کردن ترک موجود در ماژول Zvezda متعلق به روسیه در ایستگاه مداری را بر عهده خواهند داشت.
در بیانیه رسمی مرتبط با این عملیات عنوان شده است: خدمه ایستگاه فضایی بین المللی بخش عمده ای از کار تعمیر و بازیابی بدنه ماژول Zvezda را به پایان رسانده اند و در روزهای آینده، دو فضانورد به نام های سرگئی ریژیکوف و سرگئی کود-سرورکوف دریچه های ماژول Zvezda را برای بررسی سطح جوی مسدود خواهند کرد. در ادامه با آزمایش نشت هوا، این فضانوردان افت فشار هوا را در محفظه ایستگاه بین المللی فضایی ثبت می کنند.
هفته گذشته، دو فضانورد به نام های ریژیکوف و کوداسورچکوف کارهای ترمیم و بازیابی را در ماژول Zvezda روسیه انجام دادند که در آن ترک و برخی نقاط بالقوه نشت هوا شناسایی شده بود. به گزارش سیناپرس، خدمه روسی ایستگاه بین المللی فضایی، کلیه عملیات را تحت هدایت گروه کنترل عملیاتی اصلی ISS Russian Segment و مهندسان مجموعه انرجیا انجام دادند.

لازم به ذکر است که کلیه اقدامات خدمه روسیه به صورت مرحله به مرحله با دستورالعمل دیمیتری روگوزین، مدیر ارشد آژانس فضایی روسیه و با همکاری ناسا انجام می شود.
مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا