این زن ۵۰۰ سال قبل از کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد

به گزارش سیناپرس، برای بیش از ده سال، گروه کوچکی از محققان ایسلندی و آمریکایی سعی در ترسیم کامل منطقه Skagafjörður، در شمال ایسلند داشتند که اعتقاد بر این است که بسیاری از وایکینگ ها در آنجا زندگی می کردند. مزرعه گودرید با تازگی در کنار دو قبرستان متعلق به قرن دهم میلادی، کشف شد.

داگلاس بولندر باستان شناس و از اعضای این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: این کاملا مشهود است که این محل به زن کاشف قاره امریکا تعلق دارد.

در اینجا یک خانه کشاورزی که در ویرانه هایی نهفته شده و لایه های زیادی از خاک در زمین های پست ته نشین شده است.
بر اساس افسانه های باستانی ایسلند، گودرید توربنارناردوتیر (Gudrid Thorbjarnardóttir) یکی از بزرگترین دریانوردان قرون وسطی در کنار وایکینگ های مرد مشهورتر مانند اریک سرخ (بنیانگذار شهرک های گرینلند) و لیف اریکسون به عنوان اولین اروپایی پا به آمریکای شمالی گذاشته اند.

به گزارش سیناپرس، وی در داستان های مربوط به حماسه اریک سرخ و حماسه گرینلندرها ظاهر می شود که در مجموع به عنوان حماسه های وینلند شناخته می شوند. بر این اساس، این زن و همسرش تورفینور کارلسفنی یک ارتش  را به سمت وینلند هدایت کردند.

در آنجا پسرشان به نام اسنوری تورفینسون متولد شد که به عنوان اولین اروپایی متولد قاره آمریکا شناخته می شود.
گودرید فردی بسیار فروتن بوده و در طول زندگی خود توانست چندین سفر به قاره آمریکا انجام دهد. وی رفته رفته به  یک تاجر بزرگ تبدیل شده و مورد احترام عموم مردم زمان خود بود. به گزارش سیناپرس،بودرید بعدها به مسیحیت گرویده و به زیارت رم و واتیکان رفت و تا پایان عمر به عنوان راهبه در یک صومعه زندگی کرد.
به گفته باستان شناسان با اینکه این زن ماجراجو تقریبا ۵۰۰ سال پیش از کریستف کلمب توانست از اقیانوس اطلس گذشته و آمریکا را کشف کند، اما از زندگی وی اطلاعات کمی در اختیار بوده و کمتر شناخته شده است. امروزه اما چندین مجسمه از وی در ایسلند و کانادا وجود دارد.
مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا