تعیین سطح تمرکز افراد باهوش مصنوعی

 فناوری یادشده که توسط شرکت فوجیتسو ابداع شده، نشان می‌دهد آیا افراد برای انجام کاری که بر عهده گرفته‌اند از تمرکز کافی برخوردارند یا خیر.

تا به حال از مدل‌های هوش مصنوعی برای مشخص کردن احساسات و رفتار افراد استفاده شده بود، اما با توجه به اینکه حالات چهره و رفتار افراد بر مبنای وظیفه در حال انجام و پس زمینه فرهنگی اشخاص متفاوت است، مدل‌های هوش مصنوعی به دشواری می‌توانند با تحلیل دقیق چهره هر فرد دریابند او تا چه حد بر روی کاری که در حال انجام است، متمرکز شده است.

مدل هوش مصنوعی جدید ابداع شده توسط شرکت فوجیتسو با بررسی و تحلیل تک تک عضلات صورت از دقت بیشتری برای ارائه نتایج در این زمینه برخوردار است. این مدل می‌تواند با سرعت بالایی تغییرات چهره مانند تغییر در حالت دهان یا عضلات اطراف آن را تشخیص دهد و دقت آن در حدود ۸۵ درصد برآورد شده است.

مدل یادشده با موفقیت بر روی ۶۵۰ نفر از اتباع کشورهای چین، ژاپن و آمریکا آزمایش شده و میزان تمرکز آنها بر روی کارشان را در سه سطح کم، متوسط و بالا نمایش داده است. فوجیتسو امیدوار است از این مدل برای بررسی میزان توجه دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های آنلاین به درس، مشخص کردن میزان تمرکز در نشست‌های آنلاین دیگر و غیره استفاده شود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا