جشنواره حرکت رویدادی برای نمایش دستاوردهای برتر علمی دانشجویی است

غلامرضا غفاری در گفتگو با ایرنا با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی حرکت که در روزهای ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه در دانشگاه ها علم و صنعت ایران برگزار می شود، اظهار داشت: این جشنواره بین المللی، رویدادی برای رقابت، عرضه و نمایش دستاوردهای برتر علمی اتحادیه و انجمن های علمی دانشجویی است.

وی با بیان اینکه جشنواره حرکت سالانه و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می شود، حمایت و مشارکت های نهادی مختلف دولتی و غیردولتی را در برگزاری این جشنواره دانشگاهی موثر دانست.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: راهبرد اصلی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره، افزایش استانداردهای کیفی در برنامه ریزی و برگزاری جشنواره با تاکید بر نقش محوری دانشجویان و تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان، مقاومتی و جهت‌گیری فعالیت انجمن‌های علمی، حول وضعیت کنونی جهان پس از شیوع ویروس کرونا است. این جشنواره تلاش می کند مبنا و مبداء حرکتی نوین برای سازماندهی فعالیت‌های علمی دانشجویی باشد.

غفاری با بیان اینکه هزار و ۴۲۷ اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: این آثار در حوزه های مسابقه، فعالیت خلاقانه، محتوای دیجیتال، اختراع، پویا، دانشگاه برتر، نشریه، بخش ویژه، کارآفرینی، کتاب و انجمن برتر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تعداد دانشگاه های شرکت کننده در این جشنواره را ۸۲ دانشگاه اعلام کرد و اظهار داشت: در بخش دانشجویان خارجی ۳۰۷ اثر از ۵۱ کشور همچنین ۳۶ اثر از ۱۸ دانشگاه داخل کشور دریافت شد. از تعداد کل آثار دریافت شده، ۵۹ درصد متعلق به دانشجویان کارشناسی، ۲۶ درصد دانشجویان کارشناسی ارشد و ۱۵ درصد به دانشجویان دکتری اختصاص دارد.

معاون وزیر علوم همچنین ۸۰ درصد آثار را در قالب فردی و ۲۰ درصد را در قالب گروهی اعلام کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا