لیزر در اورولوژی روشی جایگزین

 دکتر محمدرضا رزاقی در گفت و گو با ایرنا افزود:تنگی مجاری ادرار شامل میزنای، محل اتصال میزنای (حالب) به لگنچه کلیوی و مجرای ادراری است که با استفاده از این فناوری مورد مداوا قرار می گیرد.رزاقی با اشاره به اینکه از سال1372 از لیزر برای درمان بزرگی خوش خیم پروستات استفاده می شود، اظهار کرد: از بین بردن سنگ های مثانه، کلیه و حالب، درمان پروستات و از بین بردن تومورهای سطحی مثانه می توان از لیزر استفاده کرد.

رزاقی ، ادرار کدر، وجود خون در ادرار، مشکل در ادرار کردن و تکرر ادرار را از جمله علائم تنگی مجرای ادرار برشمرد و گفت:تنگی مجرای ادرار، باریک شدن مجرای عبور ادرار به دلایلی مانند ضربه و یا عفونت می باشد.

وی افزود:بی اختیاری ادراری، احساس سوزش در حین ادرار کردن، احساس درد در قسمت تحتانی شکم ، درد در ناحیه لگن و پخش شدن ادرار را از دیگر علایم این عارضه است.رزاقی، عوارض کمتر و ارائه خدمات درمانی مطلوب تر را از مزایای بهره گیری از دستگاه های جدید لیزر اعلام کرد وگفت: مدل های جدید لیزر دارای عوارض جانبی کمتر و کیفیت بهتر هستند.

وی کاهش زمان سونداژ و کم شدن زمان بستری در مراکز درمانی و نداشتن خونریزی را از مزایایی مدل های جدید لیزر اعلام کرد و گفت: مدت سونداژ حداکثر به 24 ساعت می رسد و در این حالت بیمار سوزش ادرار نداشته که این موضوعات سبب می شود تا وی زودتر از مراکز درمانی مرخص شود.

رییس مرکزتحقیقات کاربردی لیزر دانشگاه شهیدبهشتی به بهره گیری از دستگاه های ساخته شده داخلی اشاره کرد و گفت: دو دستگاه لیزر سبز و هلیوم برای درمان بزرگی خوش خیم، سنگ های مجرای اداری و تومورهای سطحی مثانه استفاده می شود که با توانمندی نیروهای متخصص داخلی طراحی و ساخته شده در حال ارائه خدمات درمانی به بیماران هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا