چرا میوه گران است؟

روز گذشته(سه شنبه) در گشت مشترک بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت استان و اتاق اصناف تهران از طریق مراجعه به میوه‌ فروشی‌ های سطح شهر مشخص شد قیمت‌های فروش بعضا تا دو برابر گران‌تر از قیمت‌های میدان بزرگ میوه و تره‌ بار بوده و فاکتورهای خرید ارائه شده نیز فاقد مشخصات خریدار، فروشنده و مهر است ضمن اینکه علاوه بر آن سود، مصوب خرده‌فروشی به میزان ۳۵ درصد نیز رعایت نشده است.

طی بازدید و بازرسی به عمل آمده، فروشندگان متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون شدند.

به گفته اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور، روز جاری در گشت‌های مختلف و سرکشی‌های مبسوط به همراه مسئولان و مقامات وزارت صمت، موضوع پیگیری و اقدامات ذی‌ربط در بازار انجام شد.

طرح نظارت نوروزی با عنوان «تسهیل کسب و کار نوروزی سال ١۴٠٠» از ١۶ اسفند آغاز شده و تا ١۵ فروردین ١۴٠٠ ادامه دارد و گشت های مشترک تعزیرات با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله پلیس امنیت اقتصادی، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی، اتاق اصناف و بازرسان صمت برگزار می شود.

شهروندان می توانند در صورت  برخورد با هرگونه گرانفروشی و تخلف صنفی از طریق سامانه ١٢۴ سازمان صنعت معدن تجارت یا سامانه ١٣۵ تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا