BMW بعد از هشت سال قیمت محصولش را افزایش داد

به گزارش سیناپرس، شرکت «ب ام و» به تازگی قیمت خودروی i3 EV خود را پس از هشت سال از نخستین عرضه آن، افزایش داد به این ترتیب برای نمونه خریداران این محصول در بریتانیا باید ۳ هزار و ۶۶۵ پوند بیشتر برای خرید این خودرو بپردازند.

در پی این افزایش قیمت، هزینه خرید ب او وی i3 EV به مبلغ ۳۹ هزار و ۶۹۰ پوند (یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون تومان) برای مشتریان بریتانیایی و  اروپایی این محصول رسید.
گفتنی است این مدل از ب ام و برای هشت سال است که در حال تولید بوده و شرکت سازنده اعلام کرده است که دستکم تا سال ۲۰۲۴ نیز به تولید آن ادامه خواهد داد.به گزارش سیناپرس، نکته جالب توجه در مورد این مدل از خودروی محبوب آلمانی، این است که از زمان آغاز ساخت تاکنون، تحت حداقل اصلاحات طراحی قرار گرفته در حالی که عملکرد ان با تغییرات زیادی همراه بوده و از سال ۲۰۱۷ به بعد انواع الکتریکی و غیر بنزینی آن نیز عرضه شده است. همچنین سیستم دینامیک و سیستم تعلیق این خودرو نیز  بهبود یافته و ب ام تلاش می کند با ارائه این مدل با  نسخه جدید SUV برقی فولکس واگن ID 4 رقابت کند.

به گفته کارشناسان، دلایل دقیق این افزایش قیمت غیر معمول توسط بی ام و فاش نشده است ، اما شواهد نشان می دهد که این موضوع مربوط به محدودیت عرضه یا تغییر عملکرد و عمر مفید  برنامه ریزی شده این مدل نیست، زیرا بر اساس اظهارات منابع آگاه، در تولید یا عرضه برنامه ریزی شده i3 هیچ تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش سیناپرس، آمارهای موجود نشان می دهد این مدل از ب ام و از زمان عرضه خود در سال ۲۰۱۳ تا کنون  به دلیل موفقیت در فروش جهانی، یکی از نمونه های موفق به شمار می رود. تا سال گذشته ، i3 در کنار خودروی اسپرت هیبریدی i8 به عنوان بخشی از خودروهای پیشروی تولیدات الکتریکی BMW به فروش می رسید.

مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا