نیروی انسانی جزو ثابت تحولات فناورانه در دنیا است

علی محمد سلطانی روز سه شنبه در بیست و یکمین رویداد دوشنبه‌های استارتاپی با رویکرد فناوری‌های همگرا که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: روند تحولات ۱۰ تا ۵۰ سال آینده در حوزه فناوری نشان می دهد اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ژنتیک و ژنوم از جمله فناوری‌های آینده هستند که در هر کدام از آنها از ترکیب چندین فناوری به رشد و بلوغ رسیده‌اند.

وی بیان کرد: بعد از ارایه و خلق روزانه کلمات و اصطلاحات جدید در حوزه فناوری شاهد هستیم فناوری و محصول به منصه ظهور خواهد رسید؛ ولی نیروی انسانی جزو ثابت در این تغییر و تحولات فناورانهی است که روز به روز ارزش آن ارتقا می‌یابد.

رییس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا اظهار داشت: در این تحولات فناورانه انسان است که فناوری‌ها را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن محصولات جدید را تولید و اصلاح می کند یا می‌پذیرد.

سلطانی با تاکید بر ضرورت درک درست از فناوری، گفت: فناوری‌ها، راهکاری برای توسعه توانمندی‌های انسان هستند. از این رو محققان نیازمند فراگیری مهارت‌های نرم هستند و در صورتی که این مهارت نباشد، تنها بهره بردار فناوری خواهیم شد.

فناوری‌های همگرا (به انگلیسی Converging Technologies)، به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادرند به نیازهایی از آدمی پاسخ گویند که تاکنون فناوری‌های دیگر قادر به آن نبوده‌اند.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا