مرگ زودرس زنان با رژیم پروتیینی پایه گیاهی

آجیل یکی از خوراکی هایی پرطرفدار است که در ایام عید نوروز در بیشتر خانه های ایرانی وجود دارد. آجیل چهار مغز یکی از بهترین انواع آجیل است که شامل مغز پسته، بادام درختی، بادام هندی و فندق بوده و به صورت شور یا خام در بازار موجود است. این مغزهای خوشمزه اگر به اندازه و درست مصرف شوند، دارای خواص فراوانی برای سلامتی هستند.

روزنامه دیلی میل نیز با انتشار نتایج مطالعه ای که به تازگی در این زمینه انجام شده است، این مطلب را تایید می کند. این مطالعه که توسط محققان انجمن قلب آمریکا بر روز ۱۰۲ هزار و ۵۲۱ زن انجام شد که در دوران پس از یائسگی خود بسر می بردند، نشان داد که مصرف آجیل به جای گوشت قرمز، مرغ، لبنیات، تخم مرغ و ماهی با کاهش خطر مرگ زودرس ارتباط داشت.

این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف مغزها مانند گردو، پسته، بادام و فندق به جای تخم مرغ احتمال مرگ را ۴۷ درصد کاهش می دهد؛ این در حالی است که حذف گوشت قرمز و لبنیات از وعده های غذایی پایه مغزی، خطر مرگ زودهنگام را به ترتیب ۱۱ و ۱۲ درصد کاهش می دهد.

این مطالعه نشان داد: زنان گیاهخواری که برای تامین پروتیین رژیم غذایی خود از مغزها استفاده می کنند، ۶۵ درصد کمتر احتمال دارد که بر اثر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی جان خود را از دست بدهند.

در حالی که این مطالعه دلیل این ارتباط را مورد بررسی قرار نداده است اما محققان امیدوارند که یافته های این مطالعه زنان مسن را ترغیب کند تا به جای پروتئین های دیگر، مغزهای بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مشروح این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا (American Heart Association ) منتشر شده است.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا