ستاد ملی مقابله با کرونا محور تصمیم در باره سفرهای نوروزی است

علی‌ اصغر مونسان روز یکشنبه در حاشیه نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول افزود: مدیران آموزش و پرورش پیشنهاد ایجاد موزه‌های علوم و فنون را داشتند که درخواست به‌جایی است. در همه کشورهای دنیا این موزه‌ها وجود دارد که علاوه بر روایت‌گری تاریخ، به صورت کارگاه‌های آموزشی نیز ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: این موضوع مورد حمایت ماست و به صورت مشترک می توان روی آن برنامه ریزی کرد.

مونسان گفت: موضوعات فراوان مشترکی میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و میراث فرهنگی وجود دارد که می‌تواند کمک کننده بهتر انجام ماموریت‌ها باشد. حجم موضوعات میان این ۲ وزارتخانه و مشارکت همکاران هم بسیار است.

وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی و حفاظت از میراث فرهنگی دستاوردهای انسانها است؛ افرادی که در طول تاریخ برای کشور این افتخارات را آفریدند. همچنین این انسان‌ها تربیت‌یافته مرکز آموزش و تربیت کشور بودند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش هم در تولید دانش و تربیت انسان‌ها نقش ایفا کرده است و امروز از دستاوردهای این وزارتخانه و انسان‌هایی که در طول تاریخ به کشور کمک کرده‌اند، پاسداشت می‌شود.

مونسان یادآور شد: در بخش میراث فرهنگی موزه‌هایی وجود دارند که در همه جای دنیا یکی از مراکز بازدید دانش‌آموزان است؛ چرا که دستاوردهای کشورها را به دانش آموزان ارائه می کنند و هویت ملی دانش آموزان را نشان می دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های دانش آموزی از موزه‌ها بازدید دارند، اما این حجم می تواند بیشتر شود. از وزیر آموزش و پرورش درخواست داشتیم بازدید چند باره دانش‌آموزان در سال  از موزه‌ها به صورت یک ابلاغ باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره کمک به تربیت نیروی انسانی در بخش حرفه ای و مرمت بناهای تاریخی اظهار داشت: هنرستان‌ها می‌توانند ‌در این بخش به یاری وزارت میراث فرهنگی بیایند و در تربیت نیروی ماهر و اشتغال کشور تاثیرگذار باشند.

مونسان با بیان اینکه در بخش گردشگری اماکن تاریخی بسیاری در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: این اماکن در بخش موزه و اقامتگاه می‌توانند کمک کننده باشند؛ چرا که تربیت نیروی مورد نیاز در بخش گردشگری مهم است، در حال حاضرنیاز به آموزش در این حوزه وجود دارد، بنابراین این موضوعات با یک تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تمام دانش‌آموزان تخفیف و بازدید رایگان از اماکن در نظر گرفته شده  و تمام امکانات در اختیار این افراد است تا به صورت گروهی از این اماکن بازدید کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین درباره سفرهای نوروزی توضیح داد: محور تصمیم در این خصوص ستاد ملی مقابله با کروناست، روز گذشته تصمیم گرفته شد که در شهرهای قرمز و نارنجی سفر ممنوع باشد و درباره ۳ دسته سفر صحبت شد.

مونسان خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که اگر وزارت بهداشت بخواهد تمام هتل‌ها در نوروز تعطیل شوند، اما این موضوع به شیوع کرونا نه مهار آن کمک می‌کند.

نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفت و گو بر محور تحول با حضور علی‌اکبر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌هاو مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری سراسر کشور و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا