دنیای ما چقدر پر سر و صدا است ؟

 اپل از برنامه(اپلیکیشن) تحقیقاتی خود برای انجام کارهای مفید در جوامع آمریکایی استفاده می‌کند. این شرکت به تازگی یک مطالعه شنیداری برای ارزیابی سلامت شنوایی شهروندان در ایالات متحده و تشویق مردم برای مراقبت بهتر از شنوایی خود انجام داده است.

این مطالعه با همکاری دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه "میشیگان" در حال انجام است و داده‌های آن با سازمان بهداشت جهانی به اشتراک گذاشته می‌شوند."رن مینگوی" دستیار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: از دست دادن شنوایی می‌تواند از بسیاری جهات بر شخص تأثیر بگذارد و هدف ما افزایش تمرکز بر اهمیت سلامت شنوایی در بین تصمیم گیرندگان جامعه و جمعیت عمومی است.

وی افزود: ما مردم را تشویق می‌کنیم که اقدامات مناسبی را برای محافظت از شنوایی خود انجام دهند و از این توانایی به خوبی مراقبت کنند.

این مطالعه تاکنون نشان داده است که ۲۵ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه روزانه به طور متوسط ​​در معرض آن میزان از صدای محیط قرار می‌گیرند که بالاتر از حد توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی(WHO) است و تقریباً ۵۰ درصد از شرکت کنندگان هم اکنون در یک محل کار با سر و صدای بلند کار می‌کنند یا قبلاً در چنین محیطی کار کرده‌اند.

علاوه بر این، ۲۰ درصد از شرکت کنندگان در مقایسه با استانداردهای WHO دچار کم شنوایی شده‌اند و ۱۰ درصد از آنها وقتی در معرض سر و صدا قرار می‌گیرند، دچار کم شنوایی هستند.

شاید ترسناک‌ترین یافته این مطالعه این باشد که ۲۵ درصد از شرکت کنندگان چند بار در هفته یا بیشتر، در گوش خود صدای زنگ می‌شنوند که می‌تواند نشانه آسیب شنوایی باشد.

"ریک نیتزل" دانشیار علوم بهداشت محیطی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه "میشیگان" گفت: با گذشت یک سال از مطالعه شنوایی اپل، ما به بینش قابل توجهی در مورد مواجهه با سر و صدای روزمره و تأثیرات آن روی شنوایی شرکت کنندگان خود رسیده‌ایم. مقیاس این مطالعه بی‌سابقه است.

وی افزود: حتی در طول شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و در حالی که بسیاری از مردم در خانه هستند، ما همچنان شاهد هستیم که ۲۵ درصد از شرکت کنندگان ما در معرض صدای زیاد محیط قرار دارند. نتایج این مطالعه می‌تواند درک ما از مواجهه بالقوه مضر در معرض سر و صدا را بهبود بخشد و به شناسایی روش‌هایی کمک کند که افراد بتوانند به طور پیشگیرانه از شنوایی خود محافظت کنند.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا