استفاده از داروها به سیاره زمین آسیب می زند

به گزارش سیناپرس به نقل از thesudburystar، سیستم سلامت کانادا تا حدود 5 درصد در تولید گازهای گلخانه ای نقش دارند و در این میان، استفاده از داروهای استنشاقی 3 درصد از این مقدار را به خود اختصاص می دهند. اگر بخواهیم به زبان ساده تر بگوییم، بخش سلامت و استفاده از داروها به سیاره زمین آسیب وارد کرده و در نهایت موجب آسیب به سلامتی بشر می شود. بسیاری از آلاینده های هوا گازهای گلخانه ای هستند و منجر به افزایش حرارت و گرمایش جهانی می شوند.
بسیاری از گازهای گلخانه ای هم جزء آلاینده های هوا به شمار می روند. به عنوان مثال، این آلاینده هایی که بدون فکر در جو زمین رها می کنیم، بیش از هر چیز سلامت کودکان ما را به خطر می اندازد و آنها را در معرض آسم و ذات الریه قرار می دهد و افراد در سنین مختلف بیشتر با مشکلات ریوی از قبیل برونشیت مزمن و آمفیزم مواجه می شوند.
افرادی که معمولا در تنفس دچار مشکل هستند اغلب از داروهای استنشاقی استفاده می کنند. این اسپری ها مجهز به یک اهرم فشار هستند که با فشردن آن، داروی موردنیاز در هر دوز وارد ریه ها می شود و تنفس را برای بیمار راحت تر می کنند.به گزارش سیناپرس برخی از این داروها برای باز کردن راه های هوا و برخی دیگر با کاهش التهاب و تورم، حملات تنفسی را مدیریت کرده و از بروز آنها جلوگیری می کنند.

هیچ شبهه ای در اثربخش بودن داروهای موجود در این اسپری ها وجود ندارد اما اغلب آنها محفظه های کوچکی دارند که داخل آنها با موادشیمیایی پر شده است دارو را را در خود جای داده و برای تنفس راحت تر بیماران مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش سیناپرس، این مواد شیمیایی به کار رفته داخل این اسپری ها حاوی گازهای گلخانه ای هستند که با استفاده از آن، وارد جو شده و گرمایش هوا را به دنبال دارد.

اگر به سال ها قبل برگردیم، تنها راه درمان بیماران، همین اسپری ها بوده و درمان دیگری وجود نداشته اما در حال حاضر، گزینه های درمانی جایگزینی برای این اسپری ها برای درمان آسم و دیگر بیماری های مزمن ریوی وجود دارد. داروهای استنشاقی پودر خشک یا DPIها جزء داروهایی هستند که به نیروی محرکه ای برای استفاده نیاز ندارند و تنها با تنفس عمیق، دارو به داخل ریه هدایت می شود.

این قبیل داروها برای همه بیماران مناسب نیست اما بسیاری از نوجوانان و افراد بالغ به طور مؤثری می توانند از آنها استفاده کرده و درمان شوند. در این میان، این داروها علاوه بر کمک به درمان بیماران تنفسی، نقشی هم در گرمایش زمین ندارند و کاملا بی خطر هستند.

مترجم:ندا اظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا