حوزه علوم انسانی نیازمند خلاقیت و نوآوری است

 ناصر معصومی در مراسم تجلیل از 80 گنج انتشارات دانشگاه تهران که به مناسبت هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران در باغ موزه نگارستان برگزار شد افزود: باید فضا برای تولید ایده و نظریه پردازی باز شود. حوزه های علوم انسانی در این خصوص آسیب دیده اند و باید زمینه تولید ایده و اندیشه در حوزه علوم انسانی مهیا شود.

وی ادامه داد: بدون پیشرفت در حوزه علوم انسانی همچون اخلاق و سعادت نمی توان در حوزه های دیگر موفق بود و جامعه را به سوی کمال هدایت کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به انتخاب 80 کتاب از کتاب های منتشر شده در دهه های گذشته دانشگاه تهران افزود: انتخاب این 80 اثر به دلیل فرارسیدن هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران بوده در صورتی که آثار منتشر شده ارزشمند، بسیار بیشتر از این تعداد است.وی گفت: مهمترین انگیزه ما از برپایی این مراسم ابراز مراتب تکریم به مفاخر و مشاهیر دانشگاه تهران است. امیدواریم در برنامه های بعدی بتوانیم همه آثار ارزشمند منتشر شده را به جامعه دانشگاهی معرفی کنیم.

معصومی آثار قلمی اندیشمندان را معجزاتی برای هدایت و رشد و پرورش جوانان به سوی کمال دانست و افزود: رویکرد و نگاه ما در حوزه پژوهش عملیاتی کردن نظریه ها و خلاقیت ها و ایده هاست.

وی افزود: وظیفه دانشگاه های نسل سوم کارآفرینی مبتنی بر تولید از ایده تا محصول است.معصومی ادامه داد: بدون ایجاد زیرساخت های فکری و نظری برای تربیت انسان های تمدن ساز و اخلاق مدار این کار امکانپذیر نیست.وی افزود: فعالیت و پژوهش در حوزه علوم انسانی و اخلاق مداری می تواند زیربنا و زیرساخت تولید و هدایت جامعه به سوی سعادت باشد.
انتشارات دانشگاه تهران سال 1325 با انتشار کتاب وراثت اثر عزت الله خبیری کار خود را آغاز کرد. در این مراسم پس از معرفی 80 گنج انتشارات دانشگاه تهران با اهدای لوح تقدیر و تندیس از خالقان اثر یا خانواده های آنها تجلیل شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا