ضیافت خاویار در مدار زمین

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی روسیه در گزارشی که متن کامل آن در مجله فضایی Rossiisky Kosmos منتشر شد، خبر از ارسال محموله مواد غذایی به ایستگاه بین المللی فضایی داد.

در این گزارش عنوان شده است، فضاپیمای باری Progress MS-16 چهار کانتینر غذای فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی ارسال کرده است. گفتنی است بخش عمده ای از این غذاها را، غذاهای روسی تشکیل می دهند که به طور خاص برای خوشحال کردن یک فضانورد آمریکایی که از سوی سازمان فضایی ناسا به ماموریت اعزام شده بود، تدارک دیده شده است.

این فضانورد ناسا که کتلین رابینز (Kathleen Rubins) نام دارد در هنگام حضور در مرکز آموزش های فضایی روسیه به غذاهای روسی علاقه مند شده بود و به همین دلیل سازمان فضایی روسیه این محموله ویژه را برای وی تدارک دید.
در این محموله غذایی به طور خاص،  سوپ، خاویار، بادمجان و نان چاودار گنجانده شده بود. فضاپیمای ترابری  Progress MS-16 در ماه فوریه از مرکز فضایی بایکونور به ماموریت اعزام شده و علاوه بر این محموله غذایی، ۴۲۰ لیتر آب، چهل و نیم کیلو گاز فشرده نیتروژن و برخی دیگر از مایحتاج فضانوردان را به مدار زمین منتقل کرد.

در این محموله همچنین حدود هزار و چهارصد کیلوگرم تجهیزات و مواد مختلف، کیت هایی برای انجام آزمایش های فضایی، کنترل پزشکی، لوازم بهداشتی و نظافت شخصی، انواع لبا ، کیت های استاندارد جیره غذایی و مواد غذایی تازه برای اعضای حاضر در این مرکز ارسال شد.

به گزارش سیناپرس، گفتنی است یکی دیگر از محموله های ویژه این فضاپیما، کیت ویژه تعمیر و بازیابی دیواره آسیب دیده ایستگاه بین المللی فضایی بود که منجر به نشت اکسیژن و بروز بحران در این مجموعه شده بود. این کیت متشکل از مجموعه ای از صفحات تقویت کننده با پیوند چسب است تا به طور موقت نقایص شناسایی شده در بدنه محفظه ایستگاه بین المللی  را در بخش روسیه مرمت کند.

مترجم: حمید تعالی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا