تاثیر مرغهای هورمونی بر سلامت انسان

انجمن پزشکی هند شعبه گوآ در مذاکره با مسئولان کنترل کننده ایالتی مصرف داروها در پرورش تجاری مرغ اعلام کرد که پژوهش و مطالعات انجام شده در این رابطه می تواند ارتباط مصرف مرغ های پرورشی تجاری با عنوان مرغ های گوشتی (broilers) را در افزایش سرطان و عدم تعادل هومون ها نشان دهد .

سیتاکانت گانکار (Sitakant Ghanekar) سخنگوی انجمن پزشکی هند در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز ملی پزشکان در این رابطه می گوید : " این انجمن همچنین با مقامات سازمان غذا و داروی ایالتی به طور مشترک با ادارات هفت ایالت دیگر به این بررسی و مطالعه پرداختند . از طریق این مطالعه جامع ، ما تلاش خواهیم کرد ارتباط بین مرغ های پرورشی گوشتی و سایر محصولاتی که می خوریم و افزایش سرطان و عدم تعادل هومون ها را در ایالت گوآ پیدا کنیم . 

با توجه به افزایش بیماری های تخمدان پلی کیستیکو  به ویژه سرطان های تخمدان ، این سخنگوی انجمن پزشکی هند افزود : " در صورتی که از پزشک کودکان سوال کنید سن بلوغ و آغاز قاعدگی چه سنی است ؟ پاسخی مشابه دریافت خواهد کرد . پیش از این در دوران ما سن بلوغ و آغاز سیکل قاعدگی کودکان ما در 14 تا 15 سالگی بوده در حالی که امروزه به 12 و 10 سالگی کاهش پیدا کرده است حتی مواردی را در سن هشت سالگی داشته ایم . در این جا نوعی عدم تعادل هورمونی و یا خروج از خط طبیعی هورمونی دیده می شود .

سیتاکانت گانکار همچنین در ادامه توضیحات خود اعلام کرد : " در کشورهای غربی نیز مطالعات مشابهی در این رابطه به ویژه در میان دانش آموزان انجام شده که نتایج آن نشان می دهد که مصرف تزریق هومون به مرغ های پرورشی گوشتی از عوامل ایجاد این گونه بیماری ها محسوب می شوند . "

آمار های  رسمی نشان می دهد که سالانه نزدیک به دویست بیمار جدید مبتلا به سرطان در گوآ شناسایی می شوند که نیمی از آنها را زنان تشکیل می دهند . اهمیت افزایش تعداد موارد سرطانی در این ایالت باعث شد تا چند سال پیش مقامات ایالت گوآ برای حفظ ثبت بیماران مبتلا به سرطان اقدام به اجرای برنامه ثبت سرطان زیر نظر اداره خدمات بهداشت ایالت کنند .   

سخنگوی انجمن پزشکی هند همچنین اظهار داشت : " اداره خدمات بهداشت این ایالت یکی از هفت سازمان بهداشت است که همراه با دانشکده کشاورزی کالج پزشکی گوآ و سازمان غذا و دارو در بخش هایی از این بررسی و پژوهش همکاری داشته اند . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا