فراخوان حل نیاز تحقیقاتیاز سوی صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور تقویت توان توسعه فناوری شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد نوآوری باز و همکاری فناورانه، خدمت جدیدی را طراحی کرده است که از این طریق نیازهای تحقیقاتی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان و پس از آن گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری‌های مورد نیاز این شرکت‌ها را شناسایی می‌کند.

در این فراخوان از گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور دعوت شده تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سایت صندوق نوآوری ثبت کنند.

در صورت توافق پروپوزال‌دهنده منتخب (مجری تحقیق) و شرکت دانش‌بنیان (متقاضی تحقیق) قرارداد سه‌جانبه‌ای بین «صندوق نوآوری و شکوفایی»، «متقاضی» و «مجری» منعقد خواهد شد که صندوق نوآوری در قالب این قرارداد تا ۷۰ درصد از هزینه اجرای تحقیقات را به شکل بلاعوض به متقاضی پرداخت خواهد کرد. این مبلغ به طور مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت اجرای طرح در اختیار مجری قرار می‌گیرد.

پایش امنیتی و حفاظت از مکان‌های حساس امنیتی و پرتردد همواره حائز اهمیت بوده است. امروزه از تجهیزات تصویربرداری مبتنی بر امواج میلیمتری، به دلیل قابلیت تصویربرداری از اشیاء در زیر پوشش‌ها، در مکان‌های حساس امنیتی، فرودگاه‌ها و مکان‌های پرتردد استفاده می‌شود.

به منظور کاهش خطاهای انسانی و افزایش دقت تشخیص در تصاویر به دست آمده از این تجهیزات، نیاز به یک سامانه مبتنی بر هوش مصنوعی احساس می‌شود که اشیای پنهان را زیر لباس به صورت خودکار شناسایی کند و نتیجه را به اپراتور نمایش دهد.

در این پروژه تحقیقاتی، مجری تحقیق ابتدا باید سامانه‌ای طراحی کند که وجود شیء را تشخیص دهد و مکان آن را بر روی بدن مشخص کند. مراحل بعدی پروژه، معطوف به استخراج مختصات شیء، رسم خطوط مربعی حول آن و هایلایت کردن شیء روی بدن است.

علاقه مندان می‌توانند تا ۲۵ اسفند ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب فایل WORD از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا