نجات ۲۰۰ حادثه دیده از سوی امدادگران و نجاتگران

محمدباقر محمدی  در گفتگو با  ایرنا افزود: در ۷۲ ساعت گذشته، ۲۲۴ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به حادثه دیدگان انواع حوادث فصل زمستان انجام شد.   

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران هلال احمر در مدت زمان یادشده به ۵۲۱ نفر از درخواست کنندگان کمک اضطراری امدادرسانی شد که از این تعداد ۶۵ مصدوم با استفاده از تکنیک های نجات فنی از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده نجات یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد:‌ همچنین در اجرای خدمات رسانی امدادی به آسیب دیدگان حوادث جاده ای و ترافیکی در ۷۲ ساعت گذشته، امدادگران هلال احمر توانستند ۱۳۱ نفر از مصدومان حوادث یادشده را برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل و ۳۶ نفر دیگر از مصدومان را در محل درمان سرپایی کنند.

محمدی همچنین از اسکان اضطراری و موقت تعدادی از مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در جاده های سخت گذر و مسیرهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی خبر داد و گفت:‌ با تلاش امدادگران در ۷۲ ساعت گذشته، ۳۰ مورد عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از درون خودروهای حادثه دیده نیز انجام شده است.

وی از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا