استفاده از پاسپورت کرونا برای سفر در آینده

به گزارش سیناپرس، از آنجا که نرخ انتقال کووید ۱۹ بار دیگر در کشورهای اروپایی افزایش یافته است، هانس کلوژ (Hans Kluge)، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (WHO) در اروپا، از کشورهای این منطقه خواست تا برای مقابله بهتر با این بیماری همه گیر، به اصول اولیه بهداشت عمومی خود بازگردند. 
کلوژ روز پنج شنبه در جریان یک کنفرانس مجازی مطبوعاتی اعلام کرد که با افزایش نه درصدی موارد جدید کووید ۱۹ در اروپا که به بیش از یک میلیون مورد رسیده، باعث شده تا کاهش شش هفته ای گسترش ویروس در هفته های پیشین به پایان رسیده و شاهد پیشرفت چشمگیر انواع مختلف در منطقه باشیم. در اروپای مرکزی و شرقی افزایش دوباره موارد جدید دیده می شود. علاوه بر این، موارد جدید در چند کشور اروپای غربی که نرخ آنها در حال حاضر زیاد بوده نیز در حال افزایش است.
این مساله باعث شده است تا بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم به ایجاد گذرنامه کرونا بگیرند. کلوژ  به عنوان مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی تا کنون از ارائه پشتیبانی از این طرح خودداری کرده و اعلام کرده که ایجاد چنین گذرنامه ای را توصیه نمی کند اما معتقد است که این امر اجتناب ناپذیر خواهد بود. وی ضمن تایید امکان پذیری و مطلوب بودن گذرنامه کرونا تاکید کرد که چنین گذرنامه هایی با برخی هشدارها همراه خواهند بود. 
واکسیناسیون کرونا در بیشتر کشورها آغاز شده اما هنوز مشخص نیست که این واکسن ها چه مدت ایمنی ایجاد خواهند کرد. بنابراین حتی با دریافت چنین واکسن هایی نمی توان مطمئن بود که این بیماری همه گیری به این زودی ها از سراسر دنیا رخت بر بسته و از بین برود. 
به گزارش سیناپرس، به اعتقاد سازمان بهداشت جهانی رعایت اصول بهداشتی، افزایش انجام تست های کرونا، تمرکز بر پیشگیری و واکسیناسیون می تواند در کنترل بحران مفید واقع شود. 
به نظر مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا نگرانی در حال حاضر برای این سازمان دسترسی هوشمندانه به واکسن هایی است که به کاهش نابرابری واکسن کمک می کند.به گزارش سیناپرس، در واقع منظور سازمان بهداشت جهانی گواهی نامه دیجیتال واکسن است که مشخص می سازد چه کسی واکسینه شده و این گواهی نامه سندی بر دریافت واکسن و ایمنی احتمالی بدن فرد خواهد بود و در عین حال همانند یک گذرنامه کرونا عمل کند. 
به گفته کلوژ  در حال حاضر گذرنامه کرونا به نحوی در حال اجرا است چرا که در بیشتر کشورها افراد با داشتن تست منفی کرونا قادر به سوار شدن به هواپیماها خواهند بود. 

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا