مریخ‌نورد استقامت بازوهای رباتیکش را به حرکت درآورد

این مریخ‌نورد که در روز ۱۸ فوریه بر روی مریخ فرود آمد پیش از آنکه جستجویش برای حیات و نمونه‌برداری از سنگ‌ها و خاک را آغاز کند باید اجزایش را آزمایش و تایید کند که در هنگام فرود آسیبی ندیده‌اند.

مقامات ناسا در توییتر این سطح‌نورد نوشتند: این هفته آزمایش‌های سلامتی زیادی انجام دادم تا آماده‌ی کار شوم از جمله آزمایش تجهیزات، تصویربرداری و حرکت دادن بازوها. برای یک پیاده‌روی ماراتن علمی آماده می‌شوم".

مقامات ناسا برای به روزرسانی اطلاعات "استقامت" یک کنفرانس خبری در روز جمعه ۵ مارس در ساعت ۳:۳۰ عصر منطقه‌ی زمانی شرقی(۰۰:۰۰ بامداد ایران) برگزار خواهند کرد.

بازوی رباتیک "استقامت" که برای اولین بار آن را با موفقیت در مریخ حرکت داد ۷ فوت(۲.۱ متر) طول دارد و دارای مجموعه‌ای از تجهیزات است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها یک دریل است که نمونه‌هایی از مریخ به زمین خواهد فرستاد. همچنین تجهیزاتی برای ذخیره‌ی این نمونه‌ها وجود دارد. این دریل سه سری مختلف دارد که با توجه به ماموریت مریخ‌نورد استفاده خواهد شد. این بازو همچنین سه ابزار مهم تحلیلی دارد که برای رسیدن به سنگ‌های مورد هدف نیاز است.

آزمایش حرکت بازوها یکی از بخش‌های مهمی بود که سطح‌نورد باید در طی ۳۰ روز اول مریخی انجام می‌داد و هنگامی که این مرحله کامل شود، "استقامت" آزمایش بالگرد "نبوغ" را آغاز خواهد کرد تا اولین پرواز را در سیاره‌ای دیگر انجام دهد.