استفاده از سیر برای بیماری های مجاری ادراری

انستیتوی علوم و فناوری بریلا در هندوستان در یک تحقیق ویژه موفق به کشف عوامل بسیار مثبتی که به واسطه استفاده از سیر بر بیماری های مجاری ادرای به دست می آید شده اند. در این تحقیقات مشخص شده است که استفاده از این ماده می تواند برای بسیاری از مواردی که در بیماری های مجاری ادراری شاهد مقاومت دارویی هستیم، تاثیری مثبت ایجاد کرده و در نتیجه فرایند درمان بیماران را تسریع کند.

جالب است که بدانید بیماری های مجاری ادراری و در حقیقت عفونت های این ناحیه از بدن به عنوان دومین مورد بیماری های عفونی در سراسر جهان شناخته می شود و در طول هر سال، 150 میلیون نفر با این نوع از عفونت روبرو می شوند و تخمین زده می شود که میلیاردها دلار در هر سال برای درمان این نوع از عفونت به کار گرفته می شود.

نکته جالب در این میان این است که استفاده از سیر یا به عبارت صحیح تر Allium sativum موجود در سیر، از زمان های گذشته و دوران باستان به عنوان یکی از درمان های موثر برای بیماری های مجاری ادراری به کار گرفته می شد. بسیاری از میکرو ارگانیزم ها در مقابل سیر با ضعف روبرو هستند و خواص این ماده برای بدن بر کمتر متخصصی پوشیده است.

در این تحقیقات مشخص شد که از میان 166 مولفه موجود در نمونه ادرار افرادی که به عفونت ادراری مبتلا هستند، میزان 56 درصد در برابر آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان می دهند ولی از میان این 56 درصد، 82 درصد از این مولفه ها در مواجهه با Allium sativum ضعیف عمل می کنند و با توجه به وجود مقدار بسیار زیادی از این ماده در سیر می توان از سیر برای جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها در درمان این بیماری استفاده کرد.

البته هنوز این تحقیقات به مرحله تکامل نرسیده اند و برای اثبات امکان استفاده از سیر برای درمان این بیماری ها باید به بخش بسیار مهم دیگری به نام عوارض جانبی نیز توجه داشت که برای کشف عوارض جانبی این نوع از درمان نیاز به تحقیقات بیشتر و مطالعات تکمیلی در این زمینه وجود خواهد داشت و بدون این مطالعات نمی توان نتایج این تحقیقات را قطعی و بدون ایراد دانست.

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا