آموزش سوادآموزان در ایام نوروز ادامه دارد

شاپور محمدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در این خصوص افزود: آموزش سوادآموزان باتوجه به امکانات آموزش از راه دور در زمان شیوع ویروس کرونا در تلویزیون، شبکه شاد و سامانه تحت وب سازمان نهضت سوادآموزی تداوم دارد.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم با آموزش‌دهندگان برای ایام نوروز صورت گرفته که به توافق رسیدند تدریس متوقف نشود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین درباره شیوه آموزش در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: این سازمان هم مانند دیگر بخش‌های کشور از عواقب، مشکلات و معضلات  کرونا در امان نبوده است و در نتیجه با پویش آموزش تعطیل نیست، فعالیت خود را مانند قبل از کرونا ادامه داده است.

محمدزاده یادآورشد: کارهای خوبی در دوران شیوع ویروس کرونا انجام شده است. سازمان نهضت سوادآموزی نیز مانند آموزش و پرورش رسمی آموزش از راه دور از جمله در تلویزیون و به صورت مجازی فرآیند یادگیری را دنبال کرده است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر برنامه‌های تلویزیونی برای سوادآموزان به صورت سراسری و استانی در حال پخش است، البته برنامه‌ها فقط مختص دوره سوادآموزی بوده و براساس توافق با صدا و سیما در ماه‌های اخیر برای دوره انتقال سوادآموزان هم تولید محتوا شده که این برنامه‌ها هم پیش از سال ۱۴۰۰ از تلویزیون به صورت سراسری و استانی پخش می‌شود.

به گزارش ایرنا، دوره انتقال، به دوره ای اطلاق می شود که فرصت ادامه تحصیل را برای کسانی که دوره سواد آموزی را سپری کرده اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش وپرورش رسمی هستند، مهیا می سازد. طول این دوره ۸۰۰ ساعت است.

مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در زندگی، گسترش فرهنگ و معارف دینی و توانمند سازی افراد در به کارگیری دستورات دینی در زندگی فردی و اجتماعی، آشنایی بیشتر با مفاهیم ریاضی وعلوم وتوانمندی بکارگیری آن در زندگی روزمره و رشد بینش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بزرگسالان از اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی درباره پخش برنامه‌های رادیویی در ۲ وعده صبح و بعد از ظهر گفت:  علاوه بر رادیو در شبکه‌های مجازی، ملی شاد و سامانه تحت وب نهضت سوادآموزی فعالیت‌های آموزشی ادامه دارد.

محمدزاده تصریح کرد: آموزش‌دهنده‌ها همچنین در دوران شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی سوادآموزان را راهنمایی می‌کنند. یک سری بسته آموزشی هم برای آموزش‌دهنده‌ها در نظر گرفته شده که در اختیار هم آموزش‌دهنده‌ها وهم سوادآموزان قرار گرفته است تا بتوانند فرآیند آموزش را ادامه دهند.

وی افزود: احتمال می‌رود آموزش‌دهندگان نسبت به سال گذشته در برخی از استان‌ها ۲۰ درصد کاهش جذب داشته باشند، اما همچنان این جریان آموزش ادامه داشته تا افت تحصیلی به حداقل ممکن برسد.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی تاکید کرد: آموزش مجازی و تلفنی هیچ‌وقت نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: آموزش مجازی تاثیرات منفی خود را برای افت تحصیلی دانش‌آموزان دارد، اما سعی شده در دوران شیوع ویروس کرونا از این آموزش‌ها به عنوان مکمل استفاده شود تا تاثیرات منفی سوادآموزان به حداقل برسد.

مدارس، مراکز آموزشی و ۴۷۹ مرکز یادگیری محلی سازمان نهضت سوادآموزی از ابتدای اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان، سوادآموزان و دانشجویان از این تاریخ به صورت مجازی دنبال شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا