اخراج کارمندان دانشگاه برای جبران خسارات کرونا

شیوع "کرونا ویروس" تاثیر بسیار زیادی بر ثبت‌نام دانشجویان بین المللی داشت. به این ترتیب سبب شد خسارات مالی هنگفتی به دانشگاه‌های دنیا وارد شود.

دانشگاه‌های استرالیا نیز خسارا ت مالی متعددی دیدند و در راستای رفع این ضرر اقتصادی تدابیر مختلفی اندیشیدند.

دانشگاه "مک‌کواری" استرالیا اعلام کرد که برای جبران خسارات مالی ناشی از کووید-۱۹، تا ۸۲ نفر از کارمندان خود را اخراج می‌کند تا به این ترتیب ۲۵ میلیون دلار از خسارات مالی ناشی از عدم ثبت‌نام دانشجویان خارجی را جبران کند.

"بروس براوتون"( Bruce Dowton) رئیس این دانشگاه گفت: چالش‌های مالی که به دلیل پاندمی "کووید-۱۹" تشدید شد،‌ منجر به تعدیل نیرو ۶۱ تا ۸۲ نفر از کارکنان دانشگاه شد.

وی ادامه داد: تاثیر کووید-۱۹ به ویژه بر تعداد دانشجویان بین‌المللی،‌ برای بخش دانشگاه یک چالش طولانی مدت ایجاد کرد. ما تا به امروز با انجام ترکیبی از اقدامات داوطلبانه،‌ کاهش هزینه‌های مربوط به غیر کارمندان و منابع جدید درآمدی،‌ به جبران خسارات مالی ناشی از کرونا پرداخته‌ایم.

براوتون افزود: ما با شکاف قابل توجهی روبه‌رو هستیم. این بدان معنا است که باید با کاهش تعداد مشخصی از کارکنان خود، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و برای انجام ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی خود در آینده از ساختارهای پایدار بهره بگیریم.

این در حالی است که به نظر می‌رسد دولت فدرال استرالیا تصمیمی مبنی بر افزایش بودجه دانشگاه‌های این کشور ندارد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا