روز احسان و نیکوکاری

  • روز احسان و نیکوکاری

هفته نیکوکاری (از چهاردهم تا بیست و یكم اسفندماه) به منظور جذب كمكها و هدایای مردم به خانواده های محروم و نیازمند برگزار می شود كه جمع آوری و توزیع آن توسط كمیته امداد صورت می گیرد.انسان دوستی یا نیکوکاری (به انگلیسی: philanthropy) به اعمال یا اوقافی گویند که در راه اهداف بشردوستانه و برای مقاصد نیکوکاری انجام شده باشد.
از سال 1369 هر سال در اسفند ماه و در آستانه عید نوروز و بهار طبیعت ، مردم مهربان و نیکوکار کشور ما همزمان با هفته احسان و نیکوکاری در 14 اسفند در همایشی عظیم که تبلور نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی آنان است دست های پر محبت و عاطفه خویش را بر سر خانواده های نیازمند و کودکانشان می کشند.

  •  درگذشت آلبرت لستر لنینگر

آلبرت لستر لنینگر متولد 17فوریه 1917  بود. وی  یک زیست‌شیمیدان امریکایی بود که در زمینه بیوانرژیتیک تلاش‌های بسیاری کرد. همین امر سبب شد تا وی به همراه یوگین کندی در سال ۱۳۲۷ پی ببرد که فرایند فسفرگیری اکسایشی در میتوکندری رخ می‌دهد.او  4مارس1986درگذشت.

  • درگذشت ژان-فرانسوا شامپولیون

ژان-فرانسوا شامپولیون متول۲۳ دسامبر ۱۷۹۰بود. وی دانشمند، زبان‌شناس و شرق‌شناس فرانسوی بود. شهرت عمده او به خاطر انتشار نخستین ترجمه از سنگ‌نوشته رزتا یا سنگ رشید است. او توانست الفبای زبان مصری، فرهنگ واژگان و سپس دستور زبان هیروگلیف مصر باستان را رمزگشایی کند. یافته‌های او بعدها به انجمن ملی فرانسه فرستاده شد و با عنوان شناسه‌های زبان هیروگلیفی مصر باستان به چاپ رسید. شامپولیون را بنیان‌گذار مکتب مصرشناسی خوانده‌اند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا