پرتاب بیستمین گروه از ماهواره های استارلینک باز هم به تعویق افتاد

این دومین بار است که شرکت اسپیس ایکس در هفته جاری پرتاب این ماهواره ها را به تاخیر می اندازد.

بر اساس اعلام اسپیس ایکس، فرصت بعدی برای پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک با راکت «فالکون ۹» که ابتدا قرار بود روز یکشنبه پرتاب شود و بعد در آخرین لحظات شمارش معکوس پرتاب آن به دوشنبه شب موکول شد، امروز سه شنبه انجام می شود.

بر اساس اعلام این شرکت فضایی، بیستمین گروه از ماهواره های استارلینک امروز سه شنبه دوم مارچ (۱۲ اسفند) ساعت ۷:۵۳ بعدازظهر به وقت آمریکا سوار بر موشک «فالکون ۹» از مرکز پرتاب فضایی «کندی» به مدار زمین ارسال می شود.

اسپیس ایکس تاکنون بیش از هزار ماهواره استارلینک به فضا ارسال کرده است؛ با این وجود برخی از این ماهواره ها بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در جو از بین رفتند و سوختند.

در نهایت این شرکت قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره اما با میزان جایگزینی بالا پرتاب کند؛ چرا که طول عمر هر ماهواره تنها چند سال است. سرویس اینترنت استارلینک در مناطق شمالی آمریکا، کانادا و انگلیس موجود است اما این خدمات رسانی در حال حرکت به سمت جنوب است.

وب سایت استارلینک به تازگی اعلام کرده است که این سرویس برای مثال در تعداد محدودی از مشترکین جدید در فلوریدای مرکزی در دسترس است. این سرویس در حال حاضر سرعت بارگیری در حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه دارد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا