صدرنشینی فیلم تام و جری با فروشی ۱۴ میلیون دلاری

در هفته‌های اخیر مجموع میزان فروش ده فیلم نخست باکس آفیس حتی به ۱۰ میلیون دلار هم نمی‌رسید و هفته‌ی گذشته انیمیشن غارنشینان: عصر جدید فقط با  ۱.۷ میلیون دلار فروش در رتبه‌ی اول قرار گرفت. اکران فیلم جدید تام و جری در روزهایی که هیچ فیلم مهمی روی پرده نیست و سینمادوستان خسته از زندگی ملال‌آور این ماه‌های جهان به دنبال تماشای اثری مهیج و شاد هستند، تصمیم درست و منطقی از جانب برادران وارنر بود. فیلم لایو اکشن تام و جری از ۳ روز قبل نمایش خود در آمریکا را با ۲۴۷۵ سالن سینما آغاز کرد و در کشورهای اروپایی هم روی پرده رفت و با در نظر گرفتن دنیاگیری کرونا به فروش قابل توجه‌ای دست پیدا کرد.

فیلم جدید تام و جری در نخستین آخر هفته‌ی نمایش خود در آمریکا و چین به ترتیب ۱۴.۱ و ۱۲.۳ میلیون دلار فروخت و به اولین و پنجمین فیلم پرفروش طی هفته‌ی روزهای گذشته در این کشورها تبدیل شد. باکس آفیس موجو رقم فروش جهانی این فیلم را پس از ۳ روز اکران ۳۹.۷ میلیون دلار اعلام کرده است.

داستان جدیدترین نسخه‌ی سینمایی تام و جری از آنجایی شروع می‌شود که این موش و گربه‌ی دوست‌داشتی از خانه‌ی‌شان بیرون می‌شوند و به ناچار به یک هتل می‌روند. در همین اثنا قرار است یک جشن عروسی مجلل نیز در هتل برگزار شود، اما دعواهای تام و جری در نخستین دیدارشان همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. کارگردانی فیلم جدید تام و جری را تیم استوری برعهده داشته است که او را بیشتر به خاطر «چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای» می‌شناسیم. از میان بازیگران لایو اکشن تام و جری هم می‌توان به کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کن جیونگ اشاره کرد.

تا به این ساعت برای تام و جری ۲۰۲۱ در پایگاه راتن تومیتوز ۵۲ بررسی و میانگین امتیاز ۲۵ از ۱۰۰ به ثبت رسیده و در متاکریتیک نیز بر اساس ۱۴ بررسی امتیاز این فیلم ۳۱ از ۱۰۰ است. از میان نقدهای مهم نوشته شده برای تام و جری جدید تنها بررسی نسبتا مثبت مربوط به پیتر دبروژ از رسانه‌ی ورایتی است و مابقی منقدها و رسانه‌های سرشناس نگاهی متوسط یا ضعیف به این فیلم داشته‌اند. به عنوان نمونه تریسی براون از لوس آنجلس تایمز در بخشی از نقد خود آورده است: «اگر شما به دنبال تجربه‌ی حس و حال و تماشای خشونت خاص تام و جری هستید، بهتر است به جای دیدن این فیلم لایو اکشن به سراغ فیلم‌های کوتاه یا برخی قسمت‌های سریال تلویزیونی تام و جری بروید.»

فروش غارنشینان: عصر جدید نسبت به هفته‌ی گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته و این انیمیشن با فروشی ۱.۲ میلیون دلاری به جایگاه دوم بسنده کرده است. اثر جدید یونیورسال پیکچرز و دریم‌ورکس پس از ۹۶ روز نمایش به ترتیب در آمریکا و بازارهای جهانی ۵۲.۴ و ۱۰۳.۷ میلیون دلار فروخته و رقم درآمد کلی آن هم ۱۵۶ میلیون دلار است.

انیمیشن «خانواده غارنشینان: عصر جدید» ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می‌کند. این خانواده به جست‌وجوی یافتن محل زندگی مناسب‌تری نسبت به گذشته می‌روند و سرانجام در میان درختان انبوه و رودخانه‌های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می‌کنند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده‌ی آدم‌های بهتر تصاحب شده است. خانواده‌ی آدم‌های بهتر انسان‌هایی مدرن‌تر و تکامل یافته‌تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه‌ی خود را با آن‌ها تقسیم کنند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می‌شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

فروش «چیزهای کوچک» نیز در قیاس با هفته‌ی گذشته ۲۲.۵ درصد کاهش یافته و این فیلم با ۹۳۰ هزار دلار فروش و یک پله سقوط نسبت آخر هفته‌ی قبلی در جایگاه سوم قرار گرفته است. چیزهای کوچک داستان دو پلیس در دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی را روایت می‌کند که با کمک یکدیگر قصد دارند یک قاتل زنجیره‌ای را شناسایی و دستگیر کنند.

نمایش چیزهای کوچک در بازارهای بین‌المللی هم آغاز شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجود فیلم جدید کمپانی برادران وارنر در کشورهای اروپایی و آسیایی ۱۰.۳ میلیون دلار فروخته است تا مجموع فروش خود پس از ۳۱ روز اکران را به ۲۳.۲ میلیون دلار برساند.

عموم منتقدان و سینمادوستان این فیلم را چندان نپسندیده‌اند. امتیاز چیزهای کوچک در راتن‌تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب ۴۷ از ۱۰۰، ۵۴ از ۱۰۰ و ۶۳ از ۱۰۰ است. دبوپریا دوتا، منتقد اسکرین‌رنت در بخشی از نقد خود آورده است: «فیلم چیزهای کوچک اگرچه در نهایت به لطف کاریزمای دنزل واشنگتن و اتمسفر نوستالژیکش به عافیت می‌رسد، اما منطق‌های کلیشه‌ای و متزلزل داستانی به فیلم آسیب وارد کرده است.»

فروش «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» با ۷۰۵ میلیون دلار فروش دوباره در رتبه‌ی چهارم قرار گرفته است. از اکران زن شگفت‌انگیز ۲ در آمریکا تا به امروز ۴۳.۶ میلیون دلار نسیب برادران وارنر شده و باکس آفیس موجو میزان فروش جدیدترین ماجراجویی‌های پرنسس دایانا/زن شگفت‌انگیز در مجموع و بازارهای بین‌المللی را به ترتیب ۱۶۱ و ۱۱۷.۷ میلیون دلار اعلام کرده است.

این فیلم پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می‌کشاند. در سال ۱۹۸۴، زن شگفت‌انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه‌رو می‌شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه‌ی دایانا یعنی استیو ترور هم برای کمک به او بازمی‌گردد. میانگین امتیاز فیلم زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴ در راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب ۶۵ از ۱۰۰ و ۵۹ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی کرده‌اند.

فیلم «مارکسمن» با بازی لیام نیسون و به کارگردانی رابرت لورنتس طی چند روز اخیر به طور متوسط در ۱۴۱۴ سالن روی پرده رفته و با ۷۰۱ هزار دلار فروش مکان پنجم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را به خود اختصاص داده است. مجموع درآمد این فیلم از گیشه‌ی سینماهای آمریکا پس از ۴۵ روز نمایش ۱۲.۳ میلیون دلار اعلام شده است. این فیلم از چهار هفته‌ی پیش در بازهای بین‌المللی نیز اکران شده و بنا بر آمار باکس آفیس موجو، در استرالیا و چند کشور آفریقایی و آسیایی ۳.۹ میلیون دلار فروخته است.

مارکسمن داستان دامداری میانسال در مرز ایالت آریزونا را روایت می‌کند که به محافظ یک پسر مکزیکی تبدیل می‌شود. جیم هنسن (با بازی لیام نیسون) به این پسر که ناامیدانه از دست قاتلان کارتل‌های خلافکار مکزیکی در حال فرا است، پناه می‌دهد و از او محافظت می‌کند.

«سرزمین آواره‌ها» به کارگردانی کلوئی ژائو و بازی فرانسیس مک‌دورموند تنها فیلمی‌ست که نسبت به هفته‌ی گذشته فروش بهتری را تجربه کرده است. سرزمین آواره‌ها یکشنبه شب جایزه‌ی معتبر گلدن گلوب بهترین فیلم درام را به خود اختصاص داد و به همین خاطر انتظار می‌رود طی هفته‌های آتی میزان فروش و استقبال سینمادوستان از آن افزایش پیدا کند. این فیلم هفته‌ی گذشته به طور متوسط در ۱۲۰۰ سالن نمایش داده شد و ۵۲۸ هزار دلار فروخت. اگر سرچلایت پیکچرز می‌توانست سرزمین آواره‌ها را در سالن‌هایی بیشتری و با تبلیغات بهتر اکران کند، این فیلم مهم در ۱۰ روز نخست نمایش‌اش می‌توانست به فروش بالاتری دست یابد.

فیلم یهودا و مسیح سیاه به کارگردانی شاکا کینگ، با بازی دنیل کالویا که او را بیشتر به خاطر «برو بیرون» به خاطر می‌آوریم از ۱۷ روز پیش در سینماهای آمریکا روی پرده رفته و با توجه به دنیاگیری کروناویروس در مجوع فروش خوبی داشته است. در آخر هفته‌ی منتهی به ۱۲ اسفند این فیلم با نمایش در ۱۳۵۰ سالن سینما تنها ۵۰۰ هزار دلار فروخت و مجموع فروش‌اش در آمریکا را به ۴.۰۶ میلیون دلار رساند. اکثر منتقدان یهودا و مسیح سیاه را دوست‌داشته‌اند و میانگین امتیاز آن در متاکریتیک و راتن‌تومیتوز به ترتیب ۸۷ از ۱۰۰ و ۹۶ از ۱۰۰ است. علاوه ‌بر منتقدان بسیاری از سینمادوستان هم از تماشای فیلم راضی بوده‌اند و امتیاز آن در IMDb بر اساس ۱۶ هزار رای ۷.۷ از ۱۰ است.

داستان فیلم یهودا و مسیح سیاه زندگی و فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی فرد همپتون (با بازی دنیل کالویا)، رهبر حزب سیاسی «پلنگ سیاه» را در دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی به تصویر می‌کشد. یک مجرم به نام ویلیام اونیل که لاکیت استنفیلد نقش او را بازی می‌کند، می‌پذیرد که به‌عنوان یک مخبر با پلیس اف‌بی‌آی (FBI) همکاری کرده و به داخل حزب نفوذ کند. مأمور روی میچل که توسط جسی پلمونز ایفای نقش شده است، مسؤول رسیدگی به اطلاعات این مخبر می‌شود. او نیل به همپتون خیانت کرده و برخی از اطلاعات حذب را فاش می‌کند. این فیلم کاملا بر گرفته از کتاب‌های تاریخ است و وجه‌های حقیقی و تاریخی آن بر تم‌های احساسی و داستانی غلبه دارد.

«شکارچی هیولا» طی روزهای گذشته ۴۵۸ هزار دلار هزار دلار فروخته و با یک پله تنزل به مکان هشتم بسنده کرده است. استقبال سینمادوستان در خاورمیانه و آسیای شرقی هم از جدیدترین ساخته‌ی پل دبلیو. اس. اندرسون خوب بوده و میزان فروش شکارچی هیولا در آمریکا، بازارهای بین‌المللی و در مجموع پس از ۷۳ روز نمایش ۱۴ ، ۱۲.۸ و ۲۶.۸ میلیون دلار اعلام شده است.

شکارچی هیولا بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته‌ی شرکت کپ‌کام محصول ۲۰۱۸ ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می‌کند که به سیاره‌ی هیولاها فرستاده شده‌اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره‌ی جدیدشان مبارزه کنند.

فیلم «سرزمین» (Land) به کارگردانی رابین رایت و با فیلم‌نامه‌ای از جسی چاتم و ارین دیگنام هفته‌ی گذشته در ۱۳۴۹ سالن روی پرد رفت و توانست ۳۴۵ هزار دلار بفروشد تا جایگاه نهم جدول را از آن خود کند. در خلاصه داستان رسمی سرزمین آمده است: «پس از اینکه یک زن میانسال در بیابان مرگ را از نزدیک لمس می‌کند، دوباره باید به زندگی و شرایط عادی بازگردد.»

عموم منتقدان و فیلم‌بین‌ها از تماشای سرزمین راضی بوده‌اند و امتیاز این فیلم درام در IMDb، راتن‌تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب ۶۸ از ۱۰۰، ۶۹ از ۱۰۰ و ۶۱ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد اگر به قصه‌های آرام و تا حدودی زنانه علاقه داشته باشید، از تماشای نخستین ساخته‌ی رابین رایت پشیمان نخواهید شد. سارا میشل فِترز در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: «اگرچه سرزمین تأثیر زیادی بر مخاطب خود نمی‌گذارد، اما یک تجربه‌ی سینمایی لذت بخش از بقاست.»

فروش فیلم «اخبار جهان» با بازی تام هنکس و هلنا زنگل به کم‌ترین میزان خود از زمان آغاز اکران‌اش رسیده و اثر جدید پل گرینگرس در آخر هفته‌ی گذشته فقط ۲۰۵ هزار دلار فروخته است. نمایش اخبار جهان هنوز در بازارهای جهانی آغاز نشده و این فیلم تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن را پس از ۶۶ روز نمایش ۱۱.۹ میلیون دلار اعلام کرده است.

اخبار جهان فیلمی درام به نویسندگی لوک دیویس و پل گرینگرس بوده که داستان آن از رمان «اخبار جهان» نوشته‌ی پاولت جایلز اقتباس شده است. فیلم درباره‌ی یک گوینده‌ی اخبار است که در میان حوادث بعد از جنگ داخلی آمریکا باید یک دختر یتیم را به بستگان زنده‌اش برساند، اما این سفر چندان ساده نیست و مخاطرات زیادی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

امتیاز این فیلم در IMDb و راتن‌تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب ۷۲ از ۱۰۰ و ۸۵ از ۱۰۰ است که نشان می‌دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست داشته‌اند. برایان لوری از CNN در بخشی از نقد خود درباره اخبار جهان آورده است: «این فیلم یک اثر جامع است که داستانی آشنا را در بستر پس‌زمینه‌ای تاریخی ارائه می‌دهد.»

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا