سند مدرسه سبز تدوین شد

مهراله رخشانی مهر روز سه شنبه در نهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی-معماری ایرانی افزود: تا امروز تخریب و بازسازی مدارس از ۳۰ درصد به ۱۹ درصد رسیده و همچنین واژه مدارس خشت و گلی از ادبیات کشور رخت بر بسته است.

وی ادامه داد: مساله امروز در حوزه مدارس کشور، توجه به مدارس عشایری است، امروز برای ایجاد عدالت آموزشی باید در مدارس عشایری حداقل‌های آموزشی ایجاد شود، از این رو یکی از محورهای این همایش به عنوان استانداردسازی مدارس عشایری انتخاب شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معماری داستان گذشته، حال و آینده است، گفت: معماری تبلور یک لحظه فرهنگی و مدرسه یک نهاد اجتماعی و مهم ترین محیطی است که می تواند در رشد جامعه تاثیر گذار باشد.

رخشانی مهر اظهار داشت: معماری مدرسه در سیمای هر شهر نقشی تاثیرگذار است، مدرسه عنصری است که در شهر و روستا بنا می شود و حس تعلق را به افراد جامعه بنا می کند.

وی یادآور شد: ستاد هویت بخشی و معماری مدراس در سال ۸۵ برگزاری همایش مدرسه ایرانی-معماری ایرانی را کلید زد. آثاری در این همایش‌ها خلق و ارائه شد که در نهایت به ایجاد فضاهای زیبا در سراسر کشور منجر شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی نهمین دوره همایش آغاز می‌ شود که در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگوی اسلامی و ایرانی پیش می‌رود.

احداث و توسعه مدارس سبز  از رویکردهای اصلی سازمان نوسازی  و تجهیز مدارس کشور است تا دانش آموزان در مدارس با فرهنگ حفاظت از محیط زیست به عنوان میراث گران‌بها شناخت بیشتری پیدا کنند و با همدلی و هم‌سویی در راه پاسداشت آن گام بردارند. احداث مدرسه سبز با هدف تعالی و به روز شدن فضاهای آموزشی مطابق با شاخص های بین المللی  اجرا می شود.

نهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی-معماری ایرانی در محل مدرسه دارالفنون برگزار می شود. در این مراسم نمایشگاه مجازی مدرسه ایرانی- معماری ایرانی با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا