ورود تمام قد جگوار به عرصه خودروهای الکتریکی

به گزارش سیناپرس، تیری بولوره ، مدیر شرکت جگوار – لندروور تأیید کرده که این شرکت در تلاش است تا شریک خود را برای کمک به توسعه یک سیستم عامل جدید مبتنی بر موتور های الکتریکی و خودروهای EV تعیین کند. سیاست این شرکت به گونه ای است که  زیربنای جدید جگوار به عنوان یک برند لوکس صرفا الکتریکی به فعالیت خود ادامه دهد.

تبدیل جگوار به یک خودرو ساز صرفا الکتریکی ، بخشی اصلی از استراتژی این شرکت برای احیای ثروتو اعتبار  این شرکت انگلیسی است.
بر اساس این طرح ، جگوار از سال ۲۰۲۵ به بعد، تمام مدل های خود بر روی یک پلتفرم اختصاصی EV برای اتومبیل های لوکس اجرا کرده و صرفا خودروهای الکتریکی تولید خواهد کرد. البته شاخه دوم این شرکت یعنی ، لندروور، از دو سیستم موتوری مختلف الکتریکی و بنزینی استفاده خواهد کرد و ترکیبی از هر دو  پیشرانه  را به متقاضیان این خودرو ارائه می دهد.

به اعتقاد کارشناسان، با توجه به هزینه بالای توسعه یک ساختار و پلتفرم  جدید برای تولید خودروهای الکتریکی، انتظار می رفت که جگوار- لندروور  به جای خرید یک پلتفرم،  به دنبال شریکی باشد ، که بتواند هزینه های پیش رو را را با وی تقسیم کرده و سپس این پلتفرم را توسعه دهد. به گزارش سیناپرس، البته تیری بولوره ضمن معرفی برخی سرمایه گذاران، به طور ضمنی این طرح را تأیید کرده و اظهار داشت که شرکت جگوار – لندروور در حال مذاکره با  گروهی منتخب از واجدین شرایط و دارای ظرفیت بالا برای همکاری با این شرکت است.

وی افزود که انتخاب شریک با طراحی مدل های آینده جگوار تعیین می شود. از سوی دیگر هر پلتفرمی که با ما به توافق برسد، باید نسبت به مفاهیم و ارزش های شرکت احترام قائل شود.
به گفته رئیس این شرکت، اگر تأمین کننده پلتفرم مناسبی برای سیاست های جدید پیدا نشود ، این شرکت آماده توسعه بستر جدید توسط ظرفیت های داخلی خود خواهد بود.  وی در این رابطه افزود ، اگر این اتفاق بیفتد ، فرآیند طراحی باید در مسیر مناسبی هدایت شود. زیرا تولید محصولات جگوار در شرایطی که محصول نهایی فاقد زیبایی خاص این شرکت باشد، هیچ فایده ای نخواهد داشت.

گری مک گاورن رئیس طراحی جگوار نیز در این رابطه اعلام کرد: یک طراحی خوب با ایجاد تناسب بین حجم ها آغاز شده و بر این اساس نسبت های مختلف جگوار در مقایسه با لندروور به طور قابل توجهی متفاوت خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحات خود افزود: ما باید از نظر معماری به دنبال فرصت های موجود باشیم که بتوانیم از آنها استفاده کرده و یا طرح های قبلی را اصلاح کنیم تا بتوانیم محصولی ارائه دهیم که نظر هر مخاطبی را به خود جذب کند. 

در خاتمه گفتنی است یکی از سیاست های جگوار برای افزایش جایگاه این برند قدیمی خودرو ساز در بازارهای بین المللی، کاهش کلی فروش است. بر این اساس شرکت جگوار- لندروور قصد دارد ظرف پنج سال آینده ظرفیت تولید کلی خود را حدود  ۲۵ درصد کاهش دهد.

مترجم: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا