تحصیل ۴۰۰ هزار دانشجو در رشته های مختلف هنری

تفاهم نامه همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف توسعه همکاری های علمی و پژوهشی همچنین بهره مندی از امکانات و توانمندی های یکدیگر، توسط منصور غلامی وزیر علوم و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید.

در این آیین که ظهر امروز در محل وزارت ارشاد برگزار شد، صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که بخش های متعددی از ۲ وزارتخانه علوم و ارشاد اسلامی با یکدیگر همکاری می کنند، اظهار داشت: مناسبات حوزه علم و فرهنگ بسیار وسیع و گسترده بوده و همکاری اساتید و پژوهشگران ۲ وزارتخانه موجب گسترده تر شدن این مناسبات می شود.
وی افزود: این تفاهم نامه کمک می کند که همکاری های پراکنده و غیر رسمی در حوزه های نشر کتاب، عرضه و فضای نمایشگاهی، نشست ها، کنگره ها و همایش های علمی ودر حوزه رسانه منسجم و به صورت منظم و گسترده تر انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه نشر دانشگاهی را وسیع دانست و اظهار  داشت: هم اکنون بخش عظیمی از عناوین کتب منتشر شده در طول سال مرتبط با حوزه علم و فرهنگ است و همکاری در حوزه بین الملل با استفاده از فرهنگ مکتوب، تاثیر گذاری مناسبی در منطقه و جهان دارد، همچنین گسترش دیپلماسی علم و فرهنگ را در پی خواهد داشت.

صالحی با بیان این که هم اکنون حدود ۴۰۰ هزار دانشجو در رشته های هنری تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا، همکاری در بخش آموزش های دانشگاهی هم مهم است، زیرا خروجی های این بخش به حوزه فرهنگ و هنر می آیند و محصولات شان در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می گیرد.

وزیر علوم هم در سخنانی با یادآوری هم افزایی در ظرفیت های موجود در بخش های مختلف وزارتخانه های علوم و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: با توجه به زمینه های گسترده و عمیق موجود در حوزه علم و فرهنگ، این هم افزایی قابل تقدیر است.

غلامی به نام قبلی وزارت علوم که حوزه فرهنگ هم در آن دخیل بود، اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر حرکت این وزارتخانه به سمت توجه بیشتر در زمینه های مورد نیاز جامعه بود و امیدوارم امضای این تفاهم نامه، زمینه های همکاری هایی را که قبل از آن بین بخش های مختلف دو وزارتخانه انجام می شد، به عنوان زمینه ساز گسترش و توسعه همکاری های بخش علم و فرهنگ منجر شود. ‌

وی یادآور شد: مجموعه دانشگاهی و به خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل مجمع مراکز فرهنگ‌پژوهی را به فال نیک می‌گیرد و این نوید را می‌دهم که جامعه دانشگاهی آمادگی لازم را برای کارهای پژوهشی دارد. ‌

این تفاهم نامه در ۱۰ ماده با اهدافی همچون بستر سازی برای نشر مشترک آثار دانشگاهی با ناشران بین المللی، همکاری برای سرعت بخشیدن به روند توسعه نشر دیجیتال در حوزه دانشگاهی، جهت دهی مطالعات قرآنی دانشجویان و اساتید دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و همکاری برای عرضه آثار تالیفی ارزشمند در حوزه نشر دانشگاهی در بازارهای داخلی و بین المللی نشر به امضای وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا