فراهم شدن بسترها برای گسترش همکاری‌های فرهنگی

دکتر مظاهر بابایی دوشنبه ۱۱ اسفند در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری جلسه ای با معاون و مدیران فرهنگی دانشگاه شیراز، فراهم شدن بستر استقرار و فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و سیناپرس و همچنین سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی فارس در محیط دانشگاه شیراز را یادآور شد.

وی گفت: فراهم کردن بستری برای استفاده از ظرفیت پارک علوم و فناوری های نرم و خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی توسط دانشگاه شیراز یکی از مسائل مطرح شده در جلسه با مسئولان فرهنگی دانشگاه شیراز بود که در مورد شیوه اجرایی شدن آن بحث و تبادل نظر شد.

بابایی، با اشاره به اینکه قرآن و فعالیتهای قرآنی، از مهمترین اولویت‌های جهاددانشگاهی است، هم افزایی در برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی شهود قدسی را از دیگر نکات مد نظر مطرح شده در جلسه با معاون و مدیران فرهنگی دانشگاه شیراز اعلام و ابراز امیدواری کرد که در روز مبعث حضرت رسول مکرم اسلام(ص) رونمایی از پوستر و انتشار فراخوان این جشنواره انجام شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس همچنین با اشاره به تشکیل شورای عالی قرآن در فارس، گفت: یکی از پیشنهادهای مطرح از طرف این نهاددانشگاهی در خصوص بسترسازی و توسعه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری جشنواره شهود قدسی بوده که با توجه به زمینه‌سازی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، امیدواریم بتوانیم در این حوزه از ظرفیت دانشگاه شیراز هم بهره ببریم.

بابایی با یادآوری اینکه سازمان دانشجویان یکی از مهمترین ظرفیت‌های جهاددانشگاهی به شمار می رود، خاطرنشان کرد که یکی از اهداف تفاهمنامه مبادله شده بین جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز، فراهم شدن بستری برای حضور و فعالیت سازمان دانشجویان در دانشگاه شیراز با هدف جذب دانشجویان نخبه و ساماندهی آنان در اجرای فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: به حتم فراهم شدن بسترها برای همکاری جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز، شناسایی و جذب دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به کارآفرینی و ایجاد و توسعه بسترهای اشتغال متناسب با اهداف تبیین شده در اسناد بالادستی است.

بابایی با تاکید براینکه دانشجویان جذب شده توسط سازمان دانشجویان و فراهم شدن زمینه فعالیت آنها در پارک علوم و فناوری‌های نرم و خلاق فرهنگی، در آینده می توانند بخشی از منابع انسانی متخصص مورد نیاز جهاددانشگاهی و دانشگاه را تامین کنند، گفت: استفاده مطلوب و حداکثری از ظرفیت دانشگاه و دانشجویان نخبه و مستعد در طراحی و اجرای طرح‌های کارآفرینی یکی از موارد مورد تفاهم در جلسه مسئولان دو نهاد و در راستای اجرای هرچه بهتر تفاهمنامه مبادله شده بوده است.

وی با بیان اینکه طرح "کمند" ویژه اشتغالزایی دختران دانشجو، از طرح‌های مورد نظر دانشگاه شیراز است که در جلسه اخیر پیرامون آن تبادل نظر شد، گفت: استفاده از ظرفیت پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی برای شناسایی ظرفیت‌های دانشجویی در رشته های علوم انسانی و هنر و پرورش و هدایت آنان در زمینه کارآفرینی، مورد توافق جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز قرار گرفته است.

بابایی گفت: با توجه به هدف طرح کمند، پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی خواهد داشت و می‌توان شاهد نتایج مناسبی خصوصا در حوزه کارآفرینی بود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، مباحث دین و فرهنگ را از موارد مورد تاکید در تفاهمنامه یاد شده دانست که در جلسه یاد شده پیرامون آن هم فکری شد و با بیان اینکه دانشگاه مرکز پرورش نیروهای جوان نخبه است، بر لزوم ایجاد و گسترش و عمق بخشیدن به روحیه انقلابی و ارتقاء دانش و آگاهی‌های دینی و فرهنگی آنان تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه در جلسه مذکور موضوع تشکیل کارگروه‌هایی با هدف پیگیری روند اجرای مفاد تفاهمنامه مبادله شده بین دانشگاه شیراز و جهاددانشگاهی فارس، مد نظر قرار گرفته است، گفت: یکی از مسائل مهم، بحث استفاده از ظرفیت فضای مجازی در مباحث فرهنگی و دینی است که با توجه به ظرفیت‌های متعدد دانشگاه شیراز و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی، می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و به شکلی کارشناسانه، در این حوزه ورود کرد و اقدامات تاثیرگذاری را برای سال آینده، انجام داد.

رئیس جهاددانشگاهی استان فارس، توافق برای استقرار خبرگزاری‌های ایسنا و سیناپرس و سازمان دانشجویان در دانشگاه شیراز را یکی از مباحث جدی مورد نظر دانست و گفت: این اقدام که امیدواریم تا پایان سال عملیاتی شود، علاوه بر فراهم شدن بستر توسعه فعالیت‌های خبری در حوزه دانشگاه و افزایش کمی و کیفی اخبار علمی، پژوهشی و فرهنگی مرتبط، بستری را برای شناسایی استعدادها و تربیت و پرورش آنان با هدف تامین منابع انسانی متخصص، در حوزه رسانه، فراهم خواهد کرد.

بابایی یکی از مباحث مد نظر در تفاهمنامه مبادله شده را، فضاسازی برای فعالیت‌های قرآنی و توسعه این اقدامات دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و تاثیرگذاری دانشگاه در این بخش، موضوع مهم آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و بصیرت افزایی، با اجرای برنامه‌هایی نظیر مناظره، جلسات هم اندیشی، پرسش و پاسخ و صندلی داغ و …. را می توان با مشارکت جهاددانشگاهی و دانشگاه شیراز دنبال کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا