پراکندگی مراکز و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان؛مهم‌ترین چالش

به گزارش سیناپرس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در هفتمین جلسه شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان به وضعیت آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان در شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در مواجهه با ویروس کرونا به عنوان تنها دانشگاهی بود که از زیرساخت آموزشی لازم برخوردار نبود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ایجاد و فعال شدن دیتاسنتر در ده نقطه کشور را از اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و اظهار کرد: تهیه سرور از محل صرفه جویی های استانی نیز از جمله فعالیت های اثرگذار مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان به شمار می رود.

خنیفر نقش کرونا بر روش های تربیت و آموزش را بی اثر نخواند و گفت: دستگاه آموزش و پرورش نیز در فاصله کوتاهی نسبت به نظام های مشابه و دانشگاه فرهنگیان به دنیای مجازی روی آورد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، رساندن سقف ۳۰۰۰ دانشجوی پیوسته به ۲۰ هزار نفر را از اتفاقات مهم دانشگاه طی سه سال اخیر عنوان و تصریح کرد: با همت و تلاشی مضاعف و با توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، باید به فکر تربیت نیروی انسانی شایسته برای نظام تعلیم و تربیت کشور بود.

 دکتر خنیفر، آموزش عمومی را مطالبه ملی در کشور دانست و گفت: تربیت معلم شایسته جبران کننده همه نداشته ها به شمار می رود. در عصر حاضر برای حرکت بر مدار توسعه و رقابت باید افرادی دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای تربیت کرد.

رئیس دانشگاه همچنین فرهنگیان، پراکندگی مراکز و پردیس های این دانشگاه در سطح کشور را مهم ترین چالش دانشگاه دانست و گفت: در شرایط کنونی با این پراکندگی، کار آموزش سخت و دشوار است و ما در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور بیشتر با این مشکل درگیر هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان تاکید کرد: اگر تربیت معلم آسیب ببیند مملکت دچار آسیب خواهد شد. بنابراین معلمی، مسوولیتی عظیم و بزرگ است. چرا که معلم منشأ تحول در جامعه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا