مصرف قرص ویتامین دی در فصل زمستان ضروری است

همچنین برخی تحقیقات از تاثیر مصرف ویتامین دی و کاهش خطر ابتلا به کووید ۱۹ حکایت دارد. اما بهترین زمانی که می‌توان قرص ویتامین دی را مصرف کرد چه وقت است؟ براساس تحقیقات انجام شده از سوی دانشمندان انگلیسی، بهتر است قرص ویتامین دی را همراه با وعده‌های غذایی خود مصرف کنید. در واقع، ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است و زمانی که با غذا مصرف شود بهتر از روده‌ها جذب بدن می‌شود.

امروزه علاوه بر قرص و کپسول ویتامین دی، مواد غذایی غنی شده با ویتامین دی و نیز اسپری دهان حاوی این ویتامین در بازار موجود است که می‌توانید از هر کدام که دوست داشتید استفاده کنید. فارغ از همه گیری کرونا، افراد باید ۱۰ میلی گرم ویتامین دی را ماهانه مصرف کنند.

با این حال، می‌توانید در روز‌هایی از زمستان که هوا آفتابی است به ویژه در ظهر خود را در مقابل نور آفتاب قرار دهید. این کار به پوست اجازه ساخت ویتامین دی را می‌دهد. همچنین می‌توانید با داشتن رژیم غذایی حاوی ماهی‌های چرب، تخم مرغ، و قارچ به تامین نیاز بدن به ویتامین دی کمک کنید.

متاسفانه کمبود ویتامین دی موضوعی نیست که به راحتی قابل تشخیص باشد و این موضوع می‌تواند برای یک دوره زمانی طولانی بدن فرد را درگیر کند. یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین دی، خستگی دائمی یا بی حالی است. ویتامین دی نقشی مستقیم در جذب کلسیم دارد. از این رو، افرادی که از کمبود ویتامین دی رنج می‌برند مستعد ابتلا به پوکی و نرمی استخوان هستند.

منبع:نصف جهان

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا